Yalancı Tavuk Göğüsü

İlk mutfağa girdiğim dönemlerde yapmayı öğrendiğim ve o gün bugündür severek yaptığım ve yediğim bir tavuk göğüsü tarifi. Birçok kişinin kendine göre tavuk göğüsü tarifleri var ama ben bu kıvamda olanını pek tatmadım. Liseye giderken çok samimi arkadaşım olan Nursel'de yemiştim ve hemen tarifini almıştım. Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler:

- 100 gr tereyağı veya margarin
- 3 küçük kahve fincanı un
- 3 küçük kahve fincanı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı buğday nişastası
- 1 paket vanilya
- 1 lt süt
- Arzuya göre yarım sade sakız ( falım vs.)

Hazırlanışı:
- Tencereye yağı alın. Başka bir kapta un şeker ve nişastayı iyice karıştırıp eriyen yağın üzerine döküp bir süre kavurun. Üzerine sütü ekleyip mikser veya blenderden geçirin.
- Sakızı ve vaniyayı ekleyip kaynayıp koyulaşana kadar karıştırarak orta ateşte pişirin ve tekrar mikser veya blenderden geçirip suyla ıslattığınız orta boy borcama dökün. İsterseniz küçük kaselerede dökebilirsiniz. Kaselere dökecekseniz suyla ıslatmanıza gerek yok.

Not
: Bu tarifin en önemli püf noktası pişmeden önce ve piştikten sonra blenderden geçirilmiş olması. Tadı ve kıvamı çok farkediyor. Sakızda kattığı taddan ziyede tatlıya bir kıvam katıyor.

5 yorum:

  1. Canım görüntü muhteşem elelrine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. işte tam aradığım kıvamda tavukgöğsü.çok güzel olmuş ellerine sağllık..hemen deneyeceğim..teşekkürler tarif için..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor ellerine sağlıkalttaki pizzayada bayıldım bende sık sık ekmek hamuruyla yaparım ailecek çok severizsevgiler cnm

    YanıtlaSil
  4. merhabalar tarifi denedim ve çok beğendik..blogumda da yayınlıyorum tekrar teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyor tatlın ellerine sağlık ben yanında dondurmayla yemeye bayılırm... sevgilerimle...

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design