Hazır Ekmek Hamuruyla Pizza



Dün sabah kahvaltı için hazırlamıştım bu pizzayı. Fırından alınan hamurla pizza hamuru biraz ekmeksi bir tatta oluyor. Hamur kısmını ince tutmak lazım. Ben hazır hamuru biraz sıvı yağ ile yoğurup sonra kullandım. Kendi pizza hamuru denemelerimde var ancak siteye eklememiştim. Bir daha ki sefere kendi yaptığım hamurla pizza tarifimi paylaşacağım. Üst malzemesi ise tamamen isteğinize kalmış bence kaşar peyniri dışında pizzanın olmazsa olmaz bir malzemesi yok. İstediğiniz malzemeleri kullanarak kendi pizzanızı oluşturabilirsiniz.

Malzemeler:

- 2 adet fırından alınmış ekmek hamuru
- 2 tatlı kaşığı ketçap veya salça
- 4 yemek kaşığı sıvı yağ
- Tuz, kekik, karabiber, kuru nane
- 1 kase rendelenmiş kaşar
- 20 dilim sucuk
- 7-8 adet dilimlenmiş mantar
- 2 küçük kabukları soyulup küp doğranmış domates
- 2 adet doğranmış çarliston biber
- 1 çay bardağı haşlanmış mısır (konserve olabilir)

Hazırlanışı
- Ekmek hamuruna çok az sıvı yağ eklenip yedirilir. Bir merdaneyle biraz açarak yağlı kağıt serili büyük boy yuvarlak tepsiye elimizle açarak yayılır.
- Sıvı yağ, ketçap ve baharatlar iyice karıştırılarak bir fırça veya kaşıkla tepsideki hamurun üzerine sürülür.
- Kaşarın bir kısmı sosun üzerine serpilir. Sonra sırasıyla sucuk, biber, mantar, mısır,domatesler ve en son kaşarın kalan kısmı eklenir. ( biber ve sucuk gibi malzemeler en üstte yanık olmaması için bu sıraya göre diziyoruz)
- 200 derecede sısıtılmış fırında kenardaki görünen hamur kısmı kızarana kadar pişiriyoruz.

3 yorum:

  1. Ohhh missss gibi gözüküyor..Ellerine sağlıkMutlu pazarlar:))

    YanıtlaSil
  2. mrb ben busraayyy çok güzel görünüyor cnmm çekti:) elerine sağlık ablacım mutlaka deneyecyecem yapmak istediğim bir tarifti:))sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. mrb ben busraelerine sağlık ablacım çok güzel görünüyor iştah açıcı bir dilim ne zamandan beriyapmak istediğim bir tarifti.mutlaka deneyecem...sevgiler:))

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design