Elmalı turta


Evde bulunduğum zaman dilimlerinde en çok vakit geçirdiğim mekan genelde mutfağım oluyor. Yeni şeyler denemekten ve denediklerimi sevdiğim insanlara ikram etmekten büyük keyif alıyorum. Özelliklede günün yorgunluğu ve iş stresinden sonra mutfaktaki meşguliyetlerim bana terapi gibi geliyor.
Dün akşam en sevdiğimiz ve bloga ismini verdiğim turtayı yaptım. Ancak adres kısmını değiştirme çabalarımız halen devam ediyor. Elmalı turta bence turtaların en güzeli. Ceviz-tarçın ve elma üçlüsü birbirlerine çok yakışıyor. İlerleyen zamanlarda bu üçlüyle birde kek yapma planım var. Turta fırında pişerken etrafa yayılan koku iştahlarımızı kabartıyor. İyi demlenmiş bir fincan çayın yanında hoş sohbetlerinize eşlik edecek tarif:

Hamur İçin Malzemeler:
- 1 paket margarin (oda sıcaklığında)
- 1 yumurta
- 4 yemek kaşığı şeker
- 1 paket kabartma tozu
- Aldığı kadar un
Üzeri İçin Malzemeler:
- 3 adet orta boy elma
- 3 yemek kaşığı şeker
- 1 su bardağı ceviz veya fındık
- 1 tatlı kaşığı tarçın
Hazırlanışı:
Hamur malzemleri karıştırılarak yumuşak bir hamur elde edilir. Hamurun 1/3 i buzluğa kaldırılır. 2/3 lik kısmı ise 30cm çapındaki yağlanmış, yuvarlak tepsiye kenarları daha yüksek olacak şekilde döşenir. Tepsiye döşenen hamur 180 derece önceden ısıtılmış fırında 10 dakika pişirilir. Fırından çıkartılarak elma karışımı üzerine yayılır ve buzluktan çıkarttığımız hamur elmaların üzerini kaplayacak şekilde elmaların üzerine rendelenir. Tekrar fırına verilerek üzeri iyice kızarana kadar pişirilir. Üzerine pudra şekeri serperek servis yapabilirsiniz.

48 yorum:

  1. şükran hanım ilk önce ellerinize sağlık yalnız bu elmalı turtada ub eksik deilmi? un miktarı nekadar belirtirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  2. Şükran Kayaoğlu17 Aralık 2007 09:55

    Tarife -aldığı kadar un- ibaresini ekledim. Çok sert olmayacak şekilde azar azar un ekleyerek tart hamurunu hazırlayabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Denedim, gerçekten çok güzel oldu :) Ben tuzsuz tereyağı kullandım, bir de hamura vanilya ekledim. Hem görüntüsü hem de lezzeti süper! Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle ellerinize sağlık ve sonra çok teşekkür ediyorum bu turtayı nişanlımla birlikte bir yerde yemiştik ve çok beğenmiştik benden yapmamı istedi ama tarif aradım uzun süre ve şuan yapmak üzereyim teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. İnş.turta istediğiniz gibi güzel olur. Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  6. yorumumu lütfen hemen yayıllayın teşekkürler denemediğim için yorum yazamıycam ama belki birgün denerim malzeme olursa

    YanıtlaSil
  7. gerçekten çok lezzetli bir tarif teşekkür ederim paylaştığınız için. afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel ellerinize saglık by

    YanıtlaSil
  9. slm.ya 1/3'ü 2/3'ü diye yazmıssınız ben pek bişey anlayamadım.aradıgım tarif tam sizinki gibi resimde gördüğüm kadarıyla söylüyorum ablam yapıyordu cok harika oluyordu.bende yapmak istiyorum ama anlatımızdan anlayamadıgım için cok özür dilerim.lütfen o kısmı cok acil daha detaylı olarak yazabilirmisiniz.şimdiden tesekkürler.

    YanıtlaSil
  10. birsey daha sormak istiyorum elma karısımını pişirecekmiyiz yoksa çiğ olarakmı hamurun üzerine koyacagız?lütfen cok acele cevap????

    YanıtlaSil
  11. hamur nasıl rendelenecek cok merak ettim.rendeleniyormuki?buzlukta ne kadar bekleyecek?

    YanıtlaSil
  12. Asuman; hamuru 3 parçaya ayırıp 1 parçasını elma karışımının üzerine rendelemek için buzluğa kaldırıyoruz. Kalan 2 parçay tabana yaymak için kullanıyoruz.Elmalı karışım pişirilmiyor.Hamur buzlukta en az yarım saat beklemeli sertleşmesi için, yumuşak olursa zor rendelenir.

    YanıtlaSil
  13. Asuman bu arada internetim birkaç gündür arızalı olduğu için hemen cevap veremedim kusura bakmayın.

    YanıtlaSil
  14. cok tesekkür ederim şükran.tarifini yaptım harika bişey oldu eşim cok beğendi cok sağol iyiki varsın.

    YanıtlaSil
  15. elmalı turta tam aradıım tariff şimdi denıyceemm teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  16. ya cok zor bı sekılde anlatmıssınız bu kadar karısık bı sekılde anlatımdan herkes ı ıı sonbusclar cıkaramaz lutfen daha anlasılır bı sekılde yazınız ayrıca fındıklı kurabıye tarıfınız harıka oldu

    YanıtlaSil
  17. denedim çok güzel oldu baskalarına tavsiye edebilirim ellerine saglık tesekkür ederim

    YanıtlaSil
  18. açok kötü olmuş başka birşey söyleyemicem

    YanıtlaSil
  19. elma pişirilecek mi?pişirilmeyeckse nasıl yapıcaz söylermisiniz?şimdiden tşkler...

    YanıtlaSil
  20. Ecrin elmalar soyulup rendelenecek. Tarçın, ceviz, şekerle karıştırılacak. Pişirmeye lüzum yok.Şimdiden kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  21. elmalı turtam şimdi çıktı fırından ve sıcak yiyorum, hasta olduğum için yanında da bol limonlu ıhlamur ..harika..öncelikle çok güzel oldu, eşim çok çok beğendi...ben farklı olarak hamura 2 paket vanilya ve 1 kaşık fazla şeker koydum...ayrıca elmalı harcı da biraz pişirdim...içine biraz zencefil ve karanfil de ekledim, hakikaten çok güzel tavsiye ediyorum ilk kez turta yaptım ve bu tarif favorim oldu..rose..

    YanıtlaSil
  22. bende denedim şuan fırında inşallah güzel olur.yalnız ben üzerine rende yapılacak olan hamur çok sertleşmediği için o hamururu plastik şekillendiricilerle kalp ve ayıcıklar yaptım 5 yaşındaki kızım bayıldı tabiii görünüşüne şimdilik.bay teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. Belma; turtanın üzerini kalıplarla şekillendirmek güzel bir fikir özellikle çocukların çok hoşuna gider. İnşallah sonuç güzel olmuştur..

    YanıtlaSil
  24. bende şimdi deniyorum ben daha önce yemiştim ve bir türlü bulamadım tarifini çok güzel herkez yapsın mutlaka

    YanıtlaSil
  25. HAYATIMDA YAPTIĞIM İLK YEMEK. EŞİME YAPIYORUM. UMARIM BEĞENİR. BU BEĞENİRSE BUNDAN SONRA TÜM YEMEKLERİ BEN YAPARIM. HAA BU ARADA TARİFLER BİRAZ DETAYLI VE ANLAŞILIR OLURSA SÜPER OLUR.

    YanıtlaSil
  26. Selamlar..Şükran hanım öncelikle teşekkürler,ellerinize sağlık. Ben en son 2 sene önce mi ne turta yapmıştım,doğal olarak unuttum. Dün geceden beridir tarif arıyırum. Tabiki bir çok tarif buldum ama kafama en yatkını sizinki oldu. Yalnız anlamadığım bir şey var,tepsiye hamuru koyduğumuz zaman neden kenarları daha çok olacak? Eminim güzel bir turta olacak. Her şey için teşekkürler,hoşçakalın.

    YanıtlaSil
  27. Selam, turta hamurunun kenar kısımlarının daha fazla olmasının sebebi resimdeki gibi bir turta görüntüsü elde etmek. Bu şekilde yapmak zorunda değilsiniz hamuru kalıba tamamen düz olarakta yaybilirsiniz.

    YanıtlaSil
  28. çok teşekkür ettim,yaptım ve süper bir şey odu.. yeni evli olduğum için,yeni ailem benim her zaman böyle süper pastalar yaptığımı sandı :) sayenizde çok süper bir mufağa sahip olacağım.. sağolun..

    YanıtlaSil
  29. qüsel qösüküyor bu qün yapıcam tadına bu qün bakıcam qüselse qüsel kötüyse kötü bu qün anlıycaz işteama anemin yaptığı süper olur onu biliyorum

    YanıtlaSil
  30. geçen yıl bloğunuzdan aldım tarifi hala çok severek yapıyorum herkes çok beğeniyor bugün yine misafirim var onlara da turtanızda yapıcam ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  31. bendeyeni yapdım umarım güzel olur tarif için teeşkürler bendilek

    YanıtlaSil
  32. şükran hanım ellerinize saglık böyle güzel tarifleri bizimle paylaştıgınız için çok teşekkürler turtamızı nekadarlık bir kalıba yapalım turta tepsim yok borcama olurmu cvp yazarsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  33. şükran hanım ellerinize saglık böyle güzel tarifleri bizimle paylaştıgınız için çok teşekkürler turtamızı nekadarlık bir kalıba yapalım turta tepsim yok borcama olurmu cvp yazarsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  34. şükran hanım ellerinize saglık böyle güzel tarifleri bizimle paylaştıgınız için çok teşekkürler turtamızı nekadarlık bir kalıba yapalım turta tepsim yok borcama olurmu cvp yazarsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  35. turtayı ben orta boy yuvarlak borcama yapıyorum. sizde orta buyuklukte istediğiniz bir borcama yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  36. hamurun buzluğa atılcak kısmı ne kdr kalmalı buzlukta

    YanıtlaSil
  37. hamurun buzluğa atılcak kısmı ne kdr kalmalı buzlukta

    YanıtlaSil
  38. hamurun buzluğa atılcak kısmı ne kdr kalmalı buzlukta

    YanıtlaSil
  39. Rendelenebilecek kıvamda sertleşene dek buzlukta kalmalı..

    YanıtlaSil
  40. selam birkez turta yapmıştım ama güzel olmamıştı yarına çok özel misafirlerim var ve bir kez daha deniyeceğim umarım güzel olur sonucu yazarım :))

    YanıtlaSil
  41. ŞÜKRAN HANIM ANNEM ALT HAMURUNU PİŞİRMİYOR ÜSTÜNÜDE YAPIP YANİ RENDELEYİP VERİYOR AMA BİRAZ ALTI PİŞMİYO GİBİ BUDAHA MI İYİMİ OLUR LÜTFEN CEVAP VERİN

    YanıtlaSil
  42. alt hamuru elmaların suyundan dolayı pişmiyor öncesinde pişirilince hamurun alt kısımlarıda pişmş oluyor.

    YanıtlaSil
  43. Webholic,shopaholic,moneyholic...28 Ağustos 2009 16:49

    17 yasindayim ve eve cok fazla oylanma geregim olmadigi icin yemekleri ben yapmaya karar verdim hem alisayim hemde bos durmayim... dun kremali domates corbasi yaptim BA-YIL-DI-LAR ! :) ve simdide hemen asagiya inip bunu deneyecegim...
    sagolasin sukran abla :)

    xxxx

    YanıtlaSil
  44. bugun yengemın yaptıgı turtayı daha once yedıgımlerden daha ıyı oldgunu soyleyebılırım ellerıne saglık yenge...........

    YanıtlaSil
  45. Mukemmel bi tarif.. Herkes lezzetini de goruntusunu de cok begendi.. Cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  46. gerçekten çok güzel olmuş teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  47. sen bi harikasın şükran abla :)tarif için teşekkürler...

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design