Peynirli Poğaça

Peynirli poğaçanın tarifini vermeden önce ilk poğaça denememle alakalı bir hatıramı paylaşmak istiyorum. Orta okul zamanlarımda kız kardeşimle birlikte yengeme kalmaya gitmiştik ve yengemin misafirleri gelecekti. O bir yandan birşeyler yapmaya koyuldu banada sen poğaça yapabilirmisin demişti. Annem her türlü hamur işini yaptığından benimde bildiğimi sanmış olabilir, halbuki biz çok yapmak istesekte annem pek bize yaptırmazdı o yaşlardayken. Bende yengeme biliyorum tabi ama bende tarifi yok ki dedim, bu fırsatı kaçırımıyım :)... Hamurla uğraşmak çok hoşuma giderdi. Annem birşeyler yoğururken veya kek karıştırıken içim giderdi. Yengemin bir yemek kitabı vardı hemen ondan şimdi tarifini vereceğim poğaçanın tarifini buldum ve tarife harfiyyen uyarak poğaçayı yaptım. Kulak memesi kıvamında olacak hamur için bir kulağıma bir hamura dokunarak kıvamı tutturdum :). Yengem ve misafirleri çok beğenmişlerdi.
Tabi bu denemeden sonra biraz kendime güvenim arttı ve daha sonraki günlerde evde annemlerin olmadığı bir gün ben aynı poğaçayı tekrar yapmaya karar verdim. Poğaçayı yaptım, şekillendirdim, fırına verdim ve poğaçaları fırında unutup karşı komşumuzun kızı (Yeşim) arkadaşımdı beni çağırmıştı ve onlara gitmişim. Orada otururken fırında unuttuğum poğaçalar aklıma geldi ve eve koşup geldiğimde fırından artık dumanlar çıkıyor ve poğaçalar kömür olmuştu. Bu arada babamda geldi, neyseki annem gelmeden poğaçaları yok ettik :)... Şimdi yazarken bile gülüyorum, çok şükür ki büyük bir kazaya sebebiyet vermemişim.

Malzemeler:
- 2 yumurta (bir yumurtanın sarısı üzerine)
- Yarım paket eritilmiş margarin
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- 2 yemek kaşığı yoğurt
- Yarım paket yaş maya
- 1 çay bardağı ılık süt
- 1 çay bardağı ılık su
- 2 tatlı kaşığı şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz
- Aldığı kadar un
- İçine peyaz peynir ve maydanoz

Yapılışı:
Ilık suda şeker ve maya karıştırılır. Diğer malzemelerle birlikde yoğurma kabına alınır ve yumuşak (kulak memesi kıvamında) bir hamur haline getirilir. Üzeri temiz bir bezle örtülerek yarım saat kadar dinlenmeye bırakılır. Bu arada peynir ezilir ve maydanozla karıştırılıp iç hazırlanır. Hamurdan parçalar alınıp elle açılır, ortasına peynirli içten konulup kapatılır ve yağnamış tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür, susam veya çörek otu serpilir. 180 derecede ısıtılmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirilir.

2 yorum:

  1. pogacalardan tadan biri olarak tekrar ellerine sağlık diyorum şükrancım. tiramusu da çok güzeldi. yediklerim arasında gerçekten en güzellerinden biriydi. ahmet selimin annesi

    YanıtlaSil
  2. Canım arkadasım tarıflerın cok guzel.Siteni gezerken cok samimi bir hava hissediyorum tıpkı seninle konusurken hissettiğim gibi...Bu hızla devam etmen dileğiyle..

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design