İki Renkli Tavuk Göğüsü ve Lahana Sarması


Cumartesi akşamı menüsündeki tariflerden birincisi;

İki Renkli Tavuk Göğüsü:
Bu tatlı ilk mutfağa girdiğim zamanlardan beri severek yaptığım, hatta tarifini nereden öğrendiğimi bile hatırlamadığım eski bir tarif. Sütlü tatlıları genelde şerbetli tatlılara tercih ettiğim için sık yapılanlar arasında yerini koruyor.

Malzemeler:
- Yarım paket margarin
- 3 küçük kahve fincanı un
- 3 küçük kahve fincanı şeker
- 1 çay kaşığı nişasta
- 1 lt. süt
- Yarım sade sakız
- 1 paket vanilya
- 2 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:
-Margarin bir tencerede eritilir. Un, şeker ve nişasta eklenerek 1-2 dk kavrulur. Süt eklenir ve kaynamaya geçmeden karışımda hiçbir püzür kalmayacak şekilde mikser veya el blenderı ile çırpılır.
- Tekrar ocağa alınır, yarım sakızda eklenerek kaynayana kadar karıştırılır.
- Ocakdan indirmeden önce 1 paket vanilya eklenir. Tekrar blenderden geçirilerek tencerenin yarısı, kaselerin yarısına gelecek kadar paylaştırılır.
- Tencerede kalan kısmın içine kakao eklenir ve çırpılır. Kaselerin kalan kısmı kakaolu karışımla doldurulur. Hindistan cevizi ile süslenebilir.
Not: Tariften ortalama 6 kase çıkıyor.


Lahana Sarması:
Lahana sarması ilk denememdi. Yaparken anneminki gibi olurmu acaba diye düşündüm açıkcası. Onun yaptıklaları kadar olmasada, benim yaptığımda fena değildi sanırım.

Not: Lahana alırken en yumuşak olanını seçmek gerekiyor. Daha fazla sarabilecek yaprak çıkıyor. İçte kalan buruşuk kısmını israf olmaması için salata yapabilirsiniz. Ben sarmayı iki küçük tencereye dizdim. Birini hafta sonu gelen misafirlerim için pişirdim. Diğer tencere ise buzlukta acil durumda pişmek için hazırda bekliyor.

Malzemeler:
Orta boy bir lahana için:
- Bir su bardağı pirinç (yıkanmış, suyu süzülmüş)
- 250 gr kıyma
- 3 adet soğan (ince doğranmış)
- 1 yemek kaşığı salça
- Yarım demet maydanoz (ince doğranmış)
- 5 yemek kaşığı sıvıyağ
- 1 yemek kaşığı kuru nane
- tuz, karabiber, kırmızıbiber

Ayrıca pişirirken;
- 1 yemek kaşığı domates salçası
- 5 yemek kaşığı sıvı yağ
- kaynamış su

Yapılışı:
- Lahananın sap kısmını derince kesip çıkarın. Yapraklarını tek tek kırmadan çıkarın.
- Geniş bir tencerede suyu kaynatın ve 1 yemek kaşığı tuz ekleyin.
- Lahanaları kaynar suda 1-2 dakika haşlayıp geniş bir kevgire alın. Sarılabilecek bütün lahanala yaprakları bitene kadar bu işleme devam edin.
- Lahanaları soğumaya bırakın. Bu arada iç malzemelerini karıştırıp sarma içini hazırlayın.
- Sarma işlemine başlamadan önce lahanalardaki sert damar kısımlarını kesip tencerenin dibine yerleştirin.
- Lahana istediğiniz büyüklükde kesip sarın ve tencereye dizin.
- Pişirmeden önce lahanaların üzerine sıvı yağı, sıcak suyla karıştırılmış salçayı ve lahanaların hizasına gelecek şekilde sıcak suyu dökün. Üzerine bir yemek tabağını ters şekilde yerleştirin.
- Lahanaların önce yüksek ateşte daha sonrasında kısık ateşte pirinçler yumuşayana kadar (yaklaşık 30 dk.) pişirin.

3 yorum:

  1. merhaba abla;seni tebrik ediyorum.sana cok yakısan bir site oldu bu cunku yemeklerin cok lezzetli oluyor.en sevdiğim tatlı tavuk gogsunu burda gorunce cok sevındım daha yenılerını de beklıyorum rastgele

    YanıtlaSil
  2. CANIM BEN BU TARİFİ NERDEN ALDIĞIMIZI HATIRLIYORUM. HANİ ÜNİVERSİTEDE BERRİN'İN ANNESİ BİZİ YEMEĞE ÇAĞIRMIŞTI VE İKİ RENKLİ TAVUK GÖĞSÜ YAPMIŞTI BİZDE TARİFİNİ ALMIŞTIK O GÜNDEN BERİ BENDE YAPIYORUM VE ÇOK SEVİYORUM...

    YanıtlaSil
  3. ŞÜKRAN KAYAOĞLU23 Kasım 2009 17:32

    siz kimsiniz acaba, ben pek hatırlayamadım.

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design