Tiramisu



TİRAMİSU
Malzemeler:
- 1 lt süt
- 2 yumurta sarısı
- 4 yemek kaşığı un (Tepeleme değil)
- 1 su bardağı şeker
- 200 gr labne peyniri
- 1 paket vanilya (ben kullanmıyorum)
- 1 paket kedidili bisküvisi
- Kedidili bisküvilerini ıslatmak için; 2 yemek kaşığı filtre veya granül kahve(nescafe vs), 2 yemek kaşığı şeker ile hazırlanmış bir su bardağı kahve.
- Servis esnasında tatlının üzerine elemek için kakao.


YAPILIŞI:
Öncelikle 2 yemek kaşığı kahve ve 2 yemek kaşığı şeker ile kedidili bisküvilerini ıslatmak için yoğun bir kahve hazırlanır. Soğumaya bırakılır.

Ardından tencereye yumurta sarıları alınır, üzerine sütün bir kısmı dökülüp çırpılır. Sonra sütün kalanı, şeker, un eklenir ocağa alınır. Karıştırılarak muhallebi kıvamına gelene dek pişirilir. Kaynayınca ocaktan alınır. Birkaç dakika ilk sıcağı çıkması için beklenir ve üzerine labne peyniri ve kullanacaksanız vanilya eklenir. Mikserle 2-3 dakika çırpılır.

Tiramisuyu hazırlayacağınız bardakların dibine 1-2 yemek kaşığı krema dökülür sonra üzerine ikiye kırıp kahveye barılmış kedidili bisküvi yerleştirilir. Ardından tekrar krema ve kahveye batırılmış kedidili yerleştirilir. En üstü krema ile kapatılır. En az 3-4 saat buzdolabında soğuduktan sonra üzerine kakao elenerek servis yapılır.


*Bu ölçüler 6-8 adet kup yada bardak içindir.

9 yorum:

  1. walla çok güzel gözüküo bende yarın yapcağım

    YanıtlaSil
  2. walla �ok g�zel olmu� yar�n bende yapaca�m

    YanıtlaSil
  3. bu tarifi icinde yumurta olmadıgı ıcın cok beğendım cunku yumurtayı yakıstıramıyorum ben tıramısuya...teşekkur ederımmmm

    YanıtlaSil
  4. bu tarifi icinde yumurta olmadıgı ıcın cok beğendım cunku yumurtayı yakıstıramıyorum ben tıramısuya...teşekkur ederımmmm

    YanıtlaSil
  5. cook güzel bir pasta benceve çook güzel gözüküyoo...

    YanıtlaSil
  6. cok guzel bı pasta tavsıye ederım ama baska degısık seylerde koyarsanız sevınırım

    YanıtlaSil
  7. bizim evde yapıcagımız pratık ve kolay bulacagımız tatlılar koyarsanız sevınırım

    YanıtlaSil
  8. wiski yada likör olmadan tiramisumu olur yaa....

    YanıtlaSil
  9. ya ben tiramisu yu çok severim ama ben bide dondurmalı denedim harika oluyo sadece içine dondurma koyarsanız farkı görürsünüz zaten

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design