Limonlu Ahududu Soslu Cheesecake

Pazar günü ilk cheesecake denememi yaptım. Düşündüğümden daha başarılı bir deneme oldu diyebilirim. Daha önce dışarıda birkaç kez cheesecake yemiştim, yediklerimin bazıları çok sert ve şekerliydi. Üç ayrı yerden bulduğum tarifleri karıştırarak kendi tarifimi oluşturmuş oldum.

Tabanı İçin Malzemeler:
- 1,5 paket burçak yulaflı bisküvi
- 100 gr tereyağı veya margarin

Orta Kısmı İçin Malzemeler:
- 3 adet yumurta
- 1,5 paket labne peynir
- 1 yemek kaşığı un
- 1 yemek kaşığı mısır nişastası
- 1 su bardağı şeker
- 1 paket vanilya
- Yarım limon suyu

Sosu İçin Malzemeler
- 1 paket hazır ahududu sosu (dr oetker)
- 2 çay bardağı su

Hazırlanışı:
- Büsküviler rondo veya rondo yoksa elle toz haline getirilir. Terayağı eritilir, toz haline getirilen büsküviler yağa atılarak 1-2 dakika karıştırılarak kavrulur. 22 cm çapındaki yağlanmış kelepçeli kalıbın tabanına bastırılarak yayılır. İsterseniz kenarlarını biraz daha yüksek olacak şekilde yayabilirsiniz.
- Labne peynir ve şeker çırpılır, yumurtalar eklenir 2-3 dk çırıpılır. Diğer malzemelerde eklenip çırpıldıktan sonra kalıba dökülür, 175 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 35-40 dk pişirilir.
- Ahududu sosu üzerindeki tarife göre hazırlanır. Soğuyan kekin üzerine dökülür ve bu şekilde kalıptan çıkartılmadan buzdolabında en az 4 saat dinlendirildikten sonra servis yapılır.

Not: Hazır meyve sosu yerine evde sos hazırlamak için 1 su bardağı meyve suyu ve 1 yemek kaşığı nişasta (mısır nişastası olabilir) ocakta jöle kıvamını alana kadar pişirilebilir. Kullandığınız meyve suyunun rengi çok önemli örneğin; şeftali suyunun rengi sos için pek ideal değil. Vişne suyu veya kayısı tercih etmeniz daha uygun olacaktır. Evde yapılmış komposto veya bir su bardağı olacak şekilde sulandırılmış reçellerinizde olabilir.

23 yorum:

  1. zerrin - misss20 Kasım 2007 15:50

    hımmmm, bayılırım cheesecake'ke..Ellerinize sağlık.. nefis. Ben tabanına biraz dövülmüş cevizde koyuyorum tadına tat katıyor..: )ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Zerrin.Dövülmüş ceviz fikri çok güzel, bir dahaki sefere o şekilde denerim inş.

    YanıtlaSil
  3. YESIMLI TARIFLER20 Kasım 2007 18:49

    şu ilk denemeyi bi de ben yapsam çok başarılı olmuş ellerine sağlıkdarısı başıma

    YanıtlaSil
  4. YESIMLI TARIFLER20 Kasım 2007 18:49

    şu ilk denemeyi bi de ben yapsam çok başarılı olmuş ellerine sağlıkdarısı başıma

    YanıtlaSil
  5. Yeşim, kısa zamanda denemeni tavsiye ederim. Yabancı bir tat olmasına rağmen yiyenlerinde hoşuna gidiyor..

    YanıtlaSil
  6. sarimutfak.blogspot.com21 Kasım 2007 11:25

    ımmmm nefis olmuş.eline sağlık canım.vazgeçemediğim bir lezzet.benimki bitti.tekrarmı yapsam ne yapsam?

    YanıtlaSil
  7. Cheesecake olsunda neli olursa olsun !!!Ellerine sağlık , çok lezzetli görünüyor.Not ; .net domain adresini bloggerda nasıl kullandığını merak ettim..Bende kendiminkini kullanmak istiyorumda :)Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. ellerine sglik canim enfes gorunuyor

    YanıtlaSil
  9. Merhaba ŞükranBen bir cheesecake hastasıyım. İlk denememde bende limonlu vişneli cheesecake yapmıştım. Acemi şansımıydı neydi bilmem çok güzel oldu. Ama bir daha yapmaya vakit olmadı. Bu aralar yapmam lazım. Her yerde görüyorım nasıl canım istiyor. Seninde ellerine sağlık sevgilerimi bıraktım.

    YanıtlaSil
  10. sarı mutfak; yorumun için teşekkür ederim, bende denemelere tekrar etmek istiyorum ama her seferinde başka meyve,sos ve tariflerle inş.pastarda; öncelikle .net domain adresini satın alıyorsun sonrası için bu link sana yardımcı olacaktır. http://help.blogger.com/bin/answer.py?answer=55373&topic=8911nino: teşekkür ederim yorumun için.aysel; bende cheesecake çok seviyorum, sık yapacaklarım arasına girdi ilk denemeden sonra, inşallah yeni yapacaklarında ilki gibi güzel olur.

    YanıtlaSil
  11. kizilciksurubu25 Kasım 2007 22:36

    Elmali turta cok sahane olmus,ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  12. Şükran Kayaoğlu26 Kasım 2007 10:24

    Senem Hanım (kızılcık şurubu) yorumunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  13. Mutfak Havlusu26 Kasım 2007 14:26

    nefis bir cheesecake olmuş,olsa şimdi ne güzel olurdu:)günlerdir hep yapmalıyım-yapacağım diyorum ama bir türlü kısmet olmuyor,ah bu yoğunluklar:((

    YanıtlaSil
  14. selamun aleyküm abla ben gülçin nasılsın limonlu ahududu soslu cheesecake tatlısı çok harika olmuş.ellerine sağlık allah daha çok versin. ellerine sağlık seni çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  15. Bizzat yedimHakikaten nefis idi..Ellerinize sağlık...Süperdii...Yenisini bekliyorum...Daha kalın bir dilim olarak :)Psk. SK

    YanıtlaSil
  16. Papatya Prenses20 Aralık 2007 21:12

    Bir yıldır arkadaşların yaptıkları cheescake tariflerine bakar,acaba yapsam nasıl olur,yiyebilir miyim diye düşünür dururdum:)Sonra www.leyya.blogspot.com ablam benim için gel ben sana yaparım,beğenirsen sende evde denersin dedi:)Ve cheescake benim en sevdiğim tadlardan biri oldu. Onun bloğundaki tarifede bakmanızı öneririm:)Ellerinize sasğlık sizinkide enfes görünüyor..Hayırlı ve bereketli bayramlar

    YanıtlaSil
  17. Cheesecake istiyoruz tekrar, tekrar, tekrar...

    YanıtlaSil
  18. İnş. yakın zamanda yeni bir cheseecake denemesi yapmayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  19. elinize sağlık.bu ahududu sosu nedir? hiçbir markette göremedim de ,jel mi oluyor? ne olarak satılıyor?

    YanıtlaSil
  20. ahududu sosu genelde marketlerde pasta malzemelerinin bulunduğu bölümde oluyor. Dr otkerin bir ürünü bu sos, eğer bulamazsan ahududu veya istediğin bir reçelin suyunu sos olarak kullanabilirsin.

    YanıtlaSil
  21. cevabınıza çok teşekkür ederim.yanlış bişey alıp da yapmıyım dedim.web de buldum aynından alıcam.meyveli sos diye geçiyor.bu olmalı linkini veriyorumhttp://www.droetker.com.tr/urunler.php?act=azE9MSZrMj0zJmszPTgmazQ9MiZrNT0wJms2PTAmazc9MA%3D%3D

    YanıtlaSil
  22. evet bu sos...

    YanıtlaSil
  23. reçeli sulandırarak yapılan meyveli sos o kadar işime yaradıki çok teşekkürler

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design