İç Pilav

Et yemeklerinin yanında sunulacak lezzetli bir pilav tarifi. Orjinal halinde ince doğranmış ciğer ve dereotu bulunur, ben bu iki malzemeyi eklemeden yaptım.

Malzemeler:
- 2 su bardağı pirinç
- 1 baş kuru soğan
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- 4 yemek kaşığı sıvı yağ
- 1 yemek kaşığı şam fıstığı
- 1 yemek kaşığı kuş üzümü
- 1 çay kaşığı tarçın
- 1 çay kaşığı karabiber
- 1 çay kaşığı yeni bahar (isteğe göre)
- 1-2 adet kesme şeker
- 3 su bardağı sıcak su
- Yeteri kadar tuz

Hazırlanışı:
- Pirinçler yarım saat tuzlu ılık suda bekletilir, suyu iyice süzdürülür.
- Kuş üzümleri ılık suda şişmesi için bir süre bekletilir.
- Sıvı yağda şam fıstıkları kavrulur, yemeklik doğranmış soğanlar eklenir daha sonra tereyağ eklenir. (önce eklenirse tereyağ yanıyor)
- Pirinçler eklenir, cam gibi olana kadar kavrulur. Üzerine sıcak suyu eklenir.
- Su eklendikten sonra diğer baharatlar ve kuş üzümü eklenir. Karıştırılır ve kısık ateşte pilav suyunu çekene kadar pişirilir.
- Suyunu tamamen çekince altı kapatılır ve tencerenin kapağının altına havlu kağıt konularak demlemeye alınır.

2 yorum:

  1. Sevgili Elmali Turtanin sahibesi ellerinize saglik..ic pilav resimde nefisss gorunuyor..ben pilavi zaten sade sevmiyorum..yani boyle icinde bezelye,ciyer,havuc,tavuk goyusu vesayre oldugu zaman daha lezzetli oluyor ..saglicakla kalin sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar elmali turta !

    Tüm yaptiginiz yiyeceklere imreniyorum, hele kurabiyelere, çok leziz görünüyorlar, baka baka karnim acikiyor.
    Cok becerikli insansiniz ; zeytinyaglilariniz annemin yaptiklarina benziyor.

    Yorumu ne için iç pilavin altinda yapiyorum ?
    Cünkü tabaginiz çoooooook hosuma gitti!
    Lütfen bana bildirin o tabagi nerden aldiniz, nerde bulabilirim.

    Onceden tesekkür edip, size mutfaginizda kolay gelsin deyip, heycanla cevabinizi beklerim.

    Hosçakalin !

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design