Ballı Limon (Grip-Nezle İçeceği)


Havaların iyice soğumasıyla herkesde bir kırgınlık hali baş gösteriyor. Geçen kış birkaç kez ağır grip geçirmiş ve bolca antibiyotik ilaç kullanmıştım. Bu kışı anne tavsiyelerinede kulak vererek, ballı-limon, kekik, ıhlamur gibi çaylardan sıkça tüketip kendimize iyi bakarak geçirmeyi düşünüyoruz.

Benim bu doğal şifa kaynaklarından en çok sevdiğim ballı limondur. Ne balın, ne de limonun tadı tam olarak hissedilmiyor. Ekşi ve tatlı birbirini kesiyor sanırım. Tylol hot diye grip ve soğuk algınlığında ılık suya karıştırılıp içilen bir ilaç var, tadı ona çok benziyor.
Bu arada resimdeki kupanında benim için ayrı bir değeri var. Eşimle yeni tanıştığımız zamanlarda bana verdiği ilk hediyeydi.
Ballı Limon için; 1 tatlı kaşığı balı ve yarım limonun suyunu bir kupa kaynar suyun içine karıştırıp, ılık olarak içiyorsunuz. Afiyet şifa olsun..

2 yorum:

  1. Gulsum Celenk19 Ekim 2007 13:44

    Selam canım
    Sıten super olmuş.Tebrıkler.
    Hemen hergun bakıyorum acaba yenı bıseyler varmı dıye ama 2-3 gundur bakmaya fırsatım olmamıstı ve bugun hastayım ve evdeyım.Yatmaktan o kadar çok canım sıkıldı kı bır bakayım dedım ve tam benım hastalıgım icin olan bu süper ıksırı gordum ve denedım.Cok ıse yaradı,bogazıma çok ıyı geldı.
    Tarıf ve ıksırlerının devamını dılıyorum.Takıp edılıyosun ...:)))

    YanıtlaSil
  2. Siteyi beğenmene sevindim canım.
    Allah acil şifalar versin, inşallah biran önce iyileşirsin. Kendine dikkat et.

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design