Zeytinyağlı Bezelye ve Şehriyeli Pilav


Dün iş çıkışı yoğun bir trafikden sonra 19:40 gibi evde olabildim. Evde hiç yemek yoktu ama bu yemekleri düdüklü tencerem sayesinde 30-35 dakika içinde hazır hale getirebildim. Zeytinyağlı bezelyeyi düdüklü tencerede pişirdim. Önceleri sürekli düdüklü tencere kazaları duyduğumdan sanırım, bu tencerelere karşı bir ön yargım vardı. Normal tencerede pişen yemeğe göre üç kat daha hızlı pişiriyor ve gıdaları vitamin kaybına uğratmıyor. Her yemek için kullanılmaz tabi. Bazı yemekler ağır ateşte yavaş yavaş pişmeli. Pilava gelince, pirinçlerin normalde birkaç saat ılık tuzlu suda ıslatılması makbuldür, pilav tane tane oluyor. Benim fazla zamanım olmadığından 15 dakika kadar ıslatabildim.

Zeytinyağlı Bezelye:

Malzemeler:

- Yarım kg bezelye
- 1 patates
- 1 havuç
- 1 kuru soğan
- 1 yemek kaşığı domates salçası
- Yarım çay bardağı sıvı yağ
- Tuz
- 3 su bardağı sıcak su

Yapılışı:
Ben düdüklü tencerede yaptığım için bütün malzemeleri tencereye koyup, basınç vanasından tıss sesi gelene kadar yüksek ateşte pişirip vanayı kapattım. Orta ateşe alıp 8 dakika daha pişirdim.

Normal tencerede yapanlar için; yağ kızdırılır, soğan pembeleşinceye kadar kavrulur sırasıyla salça, havuç, bezelye ve patates eklenir. Biraz kavrulur suyu ve tuzu eklenir. Orta ateşte sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirilir.


Şehriyeli Pirinç Pilavı

Malzemeler:

- 2 su bardağı baldo pirinç ( ılık tuzlu suda 1-2 saat ıslatılmış)
- 1 yemek kaşığı arpa şehriye
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- 5 yemek kaşığı sıvıyağ
- Kaynar su

Yapılışı:

Yassı bir teflon tencereye sıvıyağ eklenir, şehriyeler pembeleşene kadar kavrulur. Tereyağı eklenir. (Tereyağı sıvı yağ ile birlikte eklenirse yanıyor) Birkaç kez yıkanmış, suyu iyice süzdürülmüş pirinçler eklenir ve iyice kavrulur. Üzerini iki parmak geçecek kadar kaynar su eklenir. Ocağın altı kısılır. Suyunu çekmeye başlayınca kapağın iç yüzüne iki kat kağıt havlu yapıştırlır. Pilavın buharını kağıt havlu çekiyor. Suyu tamamen çekilince altı kapatılır, 10 dakika dinlendirildikden sonra karıştırılıp servis yapılılabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design