Cevizli Kereviz Salatası

İnternetle alakalı son bir haftadır problem yaşadığımız için yeni yazı eklemem biraz gecikti...

Malzemeler:
- 1 adet orta boy kereviz
- 1 adet orta boy havuç
- 5-6 diş sarımsak
- 5 yemek kaşığı yoğurt
- 1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
- Tuz
- Arzuya göre 1 yemek kaşığı mayonez

Hazırlanışı:
Sarımsaklar ezilir, tuz ve yoğurt ile karıştırılır. Karışımın içine temizlenmiş ve soyulmuş kereviz rendelenir. Ardından havuç rendelenir ve ceviz eklenir. İyice karıştırıldıktan sonra servis tabağına alınıp istenilen şekilde süslenir.

Not: Kereviz kabukları soyulup hava ile temas ettiği anda kararan bir sebze olduğu için önce sarımsaklı yoğurdu hazırlayıp, daha sonra soyduğumuz kerevizi bekletmeden rendelememiz gerekiyor. Birde kerevizin kendine has bir kokusu vardır o yüzden sarımsağı 1-2 diş değil muhakkak 5-6 diş kullanmak gerekiyor. Sarımsak kerevizin kokusunu bastırıyor ve salata çok sarımsaklı bir tatta olmuyor merak etmeyin.

10 yorum:

  1. ... HiLâL ...20 Ocak 2010 18:37

    kereviz hiç yemedim. denemek isterim:)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor.Bir arkadaşımda yemiştim fakat sormamıştım, paylaşım için teşekkürler iyi oldu bu tarif. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. hunerlieller21 Ocak 2010 00:01

    kerevizi ancak bu şekilde yiyebiliyorum.ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  4. Pembe Tatlar21 Ocak 2010 00:05

    ooo harika gözüküyor...

    YanıtlaSil
  5. Seda Yazıcı21 Ocak 2010 00:33

    süper bir tat ,çok severek yiyoruz bizde ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Çok severim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. tatlilar gülcandan25 Ocak 2010 22:16

    Nefis görünüyor ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  8. aa ben de bunu çok seviyorum ,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Kerevizin en sevimli hallerinden bir tanesi..:)ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  10. yazılan not kısmı için teşekkürler cünkü bende aynı şeyleri düşünmüştüm

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design