Et Haşlama


Kurban bayramı sonrası ihtiyaç duyulacak bir tarif olduğunu düşündüm. Annem genelde et haşlamayı sade şekliyle yapardı ben sebzeli olarak denedim.

Malzemeler:
- 3-4 parça kemikli et (ben birazda kemiksiz parça et ekledim)
- 3 adet patates
- 2 adet havuç
- 2 adet soğan veya 10-15 adet arpacık soğan
- 3-4 diş sarımsak
- Tane karabiber, tuz

Hazırlanışı:
1) Etlerin fazla yağları temizlenir, yıkanır ve düdüklü tencereye dizilir. Üzerini kapatacak kadar kaynar su eklenir. 25-30 dakika kadar düdüklü tencerede pişirilir.
2) Bu arada patatesler soyulup büyük boy ise 4 parçaya küçük boy ise iki parçaya bölünür. Soğanlar temizlenip bütün halde veya 2 parçaya ayrılır. Sarımsaklar dişleri bütün olarak temizlenir. Havuçlar soyulup 3 parmak kalınlığında verev şekilde doğranarak sebzeler hazırlanmış olur.
3) Düdüklü tencerede 25-30 dakika pişen etlerin kapağı dikkatlice açılır. Bu aşamada isterseniz daha sonra kullanmak üzere et suyundan biraz alıp yerine kaynar su ekleyebilirsiniz ben öyle yaptım. Sebzeler tencereye eklenir, tuz ve tane karabiberler ilave edilir 10 dakika daha pişirilir. Servis yapılırken limon ve toz karabiber tavsiye edilir.

2 yorum:

  1. Çok severim et haşlamayı bol limonlu ohhh

    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. kizilciksurubu22 Aralık 2008 23:31

    Cok nefis görünüyor, ellerine saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design