Kültür Mirasımıza Uymayan Tv Programı: "YEMEKTEYİZ"

Son günlerde Show Tv ekranlarında yayınlanan ve reyting rekorları kırdığı söylenen programı birkaç kez izleme imkanı buldum. Format olarak gerçekten çok güzel. Aynı program Avrupa'da da en çok izlenen programlar arasındaymış. Show Tv bu programı biraz bizcesine uygun olarak kopyalasa daha başarılı olabilirdi diye düşünüyorum.

Programa 5 yarışmacı katılıyor ve hergün bir yarışmacının evine diğerleri konuk oluyor. Ev sahibi belirli saat aralıklarında alışveriş yapıp mükellef bir sofra hazırlayarak misafirlerini ağırlıyor. Misafir yarışmacılar kendilerince çeşitli kriterlere göre ev sahibini puanlamaya tabi tutuyor. Dediğim gibi format gerçekten çok güzel. Fakat bu süreçte yaşananlar misafirlik ve ev sahibeliği açısından hiç güzel örnekler teşkil etmiyor.

Örneğin; Bizim kültürümüzde önümüze sunulan yemek ne kadar kötü olursa iğrenç denmez hele de ev sahibinin suratına; yemek koklanıp veya tadılıp surat ekşitilmez; daha da kötüsü gidip mutfaktaki çöp kutusuna çıkartılmaz. Bu hem o yemeğe verilen emeğe hem de nimete nankörlüktür; bu bir yarışma dahi olsa sonuç değişmez!

Sofrada çok gereksiz tartışmalara giriliyor ve eleştiri adı altında ev sahibi yerden yere vuruluyor. Sırf puan kırmak için yemeklerde kusurlar aranıyor ve nedense hiçbirşey yarımacıların damak tadlarına uymuyor :)) Ev sahibi de misafirini masadan rahatça kovabiliyor.

Şimdilerde bayanların da çalışmasıyla çok nadirleşen evlerde misafir ağırlama bir de böyle programların etkisiyle iyice dejenere olmamalı bence... Çocuklar nasıl misafir olunması gerektiğini ve eve gelen misafirlere nasıl davranılacağını bu programlardaki gibi sanmamalı...

Misafirin yeri apayradır bizde... Anadolu en misafirperver coğrafya olarak bilinir ve halen öyledir.

Bu kültür mirasımıza sahip çıkarak gelecek nesile eksiksiz bir şekilde aktarmalıyız.

10 yorum:

  1. Hah agzina saglik.Her kelimesine katiliyorum.Hele son iki cümle muhtesemdi.Bu konu hakkinda bende blogumda birseyler yazmistim.Türkiyede yayinlanan bu program buradakinin (Almanya)aynisi degil.Cok farkli bir sey ortaya cikmis.Bir kac kez sadece maalesef sadece bir kac dakika bakabildim.CünKü dayanamadim....Ortada yemek namina bir sey yok....sadece elestiri!Yazik, yazik.Ama bu ve bunun gibi programlar(Popstar,buzda dans vs vs)Türkiyeye gelince maalesef bol elestirili bol ,asagilama bol polemikli program olup millete sunuluyor veeeee maalesef bizim halkimizda oturup bir güzel seyrediyor ben buna üzülüyorum.........Berlinden sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Hah agzina saglik.Her kelimesine katiliyorum.Hele son iki cümle muhtesemdi.Bu konu hakkinda bende blogumda birseyler yazmistim.Türkiyede yayinlanan bu program buradakinin (Almanya)aynisi degil.Cok farkli bir sey ortaya cikmis.Bir kac kez sadece maalesef sadece bir kac dakika bakabildim.CünKü dayanamadim....Ortada yemek namina bir sey yok....sadece elestiri!Yazik, yazik.
    Ama bu ve bunun gibi programlar(Popstar,buzda dans vs vs)Türkiyeye gelince maalesef bol elestirili bol ,asagilama bol polemikli program olup millete sunuluyor veeeee maalesef bizim halkimizda oturup bir güzel seyrediyor ben buna üzülüyorum.........Berlinden sevgiler

    YanıtlaSil
  3. www.illedeyemek.com12 Aralık 2008 23:01

    Evet canım benimde dikkatimi çeken misafir ağırlayan kişiye yapılan saygısızlık ve riyakarlıklarwww.illedeyemek.com

    YanıtlaSil
  4. www.illedeyemek.com12 Aralık 2008 23:01

    Evet canım benimde dikkatimi çeken misafir ağırlayan kişiye yapılan saygısızlık ve riyakarlıklar

    www.illedeyemek.com

    YanıtlaSil
  5. Ayşe'nin mutfağı13 Aralık 2008 19:42

    MERHABABENDE FİKİRLEİNİZE KATILIYORUM HİÇ SAYGI YOK BİRDE BUNU BİZİM KADINLAR YAPIYOR ESAS ONLARIN EMEĞE SAGILI OLMASI GEREKİYORTAMAM ELEŞTİRİRSİN AMA BİR YERE KADAR İĞRENÇ KUSMUK GİBİ KELİMELERLE HİÇBİR YEMEK ELEŞTİRİLMEZ

    YanıtlaSil
  6. Ayşe'nin mutfağı13 Aralık 2008 19:42

    MERHABA
    BENDE FİKİRLEİNİZE KATILIYORUM

    HİÇ SAYGI YOK BİRDE BUNU BİZİM KADINLAR YAPIYOR ESAS ONLARIN EMEĞE SAGILI OLMASI GEREKİYOR

    TAMAM ELEŞTİRİRSİN AMA BİR YERE KADAR İĞRENÇ KUSMUK GİBİ KELİMELERLE HİÇBİR YEMEK ELEŞTİRİLMEZ

    YanıtlaSil
  7. Ayşe'nin mutfağı13 Aralık 2008 19:42

    MERHABA
    BENDE FİKİRLEİNİZE KATILIYORUM

    HİÇ SAYGI YOK BİRDE BUNU BİZİM KADINLAR YAPIYOR ESAS ONLARIN EMEĞE SAGILI OLMASI GEREKİYOR

    TAMAM ELEŞTİRİRSİN AMA BİR YERE KADAR İĞRENÇ KUSMUK GİBİ KELİMELERLE HİÇBİR YEMEK ELEŞTİRİLMEZ

    YanıtlaSil
  8. Ayşe'nin mutfağı13 Aralık 2008 19:42

    MERHABA
    BENDE FİKİRLEİNİZE KATILIYORUM

    HİÇ SAYGI YOK BİRDE BUNU BİZİM KADINLAR YAPIYOR ESAS ONLARIN EMEĞE SAGILI OLMASI GEREKİYOR

    TAMAM ELEŞTİRİRSİN AMA BİR YERE KADAR İĞRENÇ KUSMUK GİBİ KELİMELERLE HİÇBİR YEMEK ELEŞTİRİLMEZ

    YanıtlaSil
  9. Ne de güzel yazmissiniz.Avrupa da yasayan biri olarak,burda yapilan yarismanin asil formatini bildigim icin gercekten de cok üzülüyorum.Burda ki yarismada ödül yalnizca 400 euro.Kimse para derdinde degil ve güzel bulduklari yemekleri de ayrim yapmadan puanlama yapiyorlar.Türk kanalinda yapilani izledigim zaman cok ama cok üzülüyorum.Allah akil fikir versin,ne denebilir ki....Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Ne de güzel yazmissiniz.
    Avrupa da yasayan biri olarak,burda yapilan yarismanin asil formatini bildigim icin gercekten de cok üzülüyorum.
    Burda ki yarismada ödül yalnizca 400 euro.Kimse para derdinde degil ve güzel bulduklari yemekleri de
    ayrim yapmadan puanlama yapiyorlar.
    Türk kanalinda yapilani izledigim zaman cok ama cok üzülüyorum.
    Allah akil fikir versin,ne denebilir ki....Sevgiler..

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design