Cevizli İncir Tatlısı


Benim gibi incirin tazesinden çok kuru halini seviyorsanız bu tatlıyı da çok beğeneceksiniz. Ceviz ve kaymakla birleşince ortaya çok leziz bir tatlı çıkıyor. İlk olarak 1 ay önce arkadaşım Elif'te yemiştim bu tatlıyı. O zamandan bu yana 3 kez yaptım. Tadan herkes çok beğendi. Bayram tatlısı olarak da bunu yaptım. Bu arada, herkesin Kurban Bayramı'nı da kutluyorum. Kesilen kurbanların Cenab-ı Hak ile olan kurbiyetimizi artırması duasıyla...


Malzemeler:

-Bir kilo kuru incir

-Bir su bardağı iri çekilmiş ceviz içi

-Bir su bardağı şeker

-Kaynar su

-Bir küçük paket taze kaymak

Yapılışı:

Yıkanan incirlerin, baş kısımları kopartılıp içleri açılır. Bir tatlı kaşığı ceviz içi ile bir tatlı kaşığı şeker doldurulur. Tencereye tek sıra halinde dizilir. İncirlerin üzerini geçmeyecek kadar kaynar su eklenir. Kısık ateşte incirler yumuşayana kadar yaklaşık 1 saat pişirilir. Tenceresinde soğutulup servis tabağına alınır. Üzeri arzuya göre kaymak, dondurma veya krem şanti ile süslenerek servis edilir.

3 yorum:

  1. bir bunu bir de kayısıdan yapılanı denemeyi çok istiyorum. ellerine sağlık harika olmuştur eminim.

    Kahve Dükkanı.

    YanıtlaSil
  2. İncirin hem tazesini hem kurusunu severim. Çok güzel bir tatlı incirin bu tatlısı. Kuru kayısı ile de aynı tatlıdan yapılabiliyor. Kaymakla sunum da çok hoş olmuş. Ellerinize sağlık. Sizinde geçmiş Kurban Bayramınız mübarek olsun. Allah'a emanet olun. Ben de ziyarete beklerim..

    YanıtlaSil
  3. bayılırım bu tatlıya dışarıda balık yiyorsam ardından bu tatlı olmazsa olmazım ellerine sağlık canım sevgiler;))

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design