Mürdüm Erikli Kek



Öncelikle geçmiş Ramazan Bayramınızı kutlarım, internetimizdeki arıza nedeniyle biraz ara vermek durumunda kaldım.

Bir kek tarifim daha var. Kek yapmaktan çok keyif alıyorum, özellikle havanın kapalı olduğu ve evde geçirilecek bir günde çay veya kahvenin yanında afiyetle yemek üzere kek yapmak dahada hoşuma gider. Fırında kabarmasını izlemek, kekin pişip pişmediği hakkında fırın kapağını açmamak için dışarıdan tahmin yürütmek. Kabaran kekler yapınca ve yiyenler tarafınan beğenilince mutlu olmak.. Her defasında farklı bir kek tarifi denemek istememe rağmen klasik tarçınlı kek tarifimi yapmak. Ama yeni tarifler denemek noktasında kararlılığımı bu sefer ortaya koyup evdeki mürdüm erikleriyle resimdeki keki yaptım.

Bir sonraki yazım kek yapmanın püf noktalarıyla ilgili olacak.


Malzemeler:


- 5 adet yumurta


- 1 su bardağı şeker


- Yarım su bardağı sıvıyağ


- 2.5 su bardağı un


- 1 paket kabartma tozu


- 1 paket vanilya


- 4 adet küp şeklinde doğranmış mürdüm eriği


- Yarım limonun suyu ve kabuğunun rendesi


- 1 su bardağı yoğurt


- 1 çay kaşığı karbonat


Hazırlanışı:


Yumurtalar ve şeker beyaz köpük halini alana dek çırpılır. Yoğurt, karbonat ve limon suyu bir kapta karıştırılır, daha sonra yumurta ve şekere eklenir. Erikler, un ve kabartma tozu haricindeki tüm malzemelerde eklenir ve çırpma işlemine devam edilir. En son un ve kabartma tozu ve erikler eklenerek tahta bir kaşıkla karıştırılır. Yağlanmış kalıba alınarak 175 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

4 yorum:

  1. nefis görünüyor evde şöyle kek kahve keyfine bayılırım bende
    ellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil
  2. zerrin - misss7 Ekim 2008 12:15

    şükrancığım ben de hava soğuk, battaniye varsa yanına kek ve çaya hayır demem :))

    nefis olmuş erikli kek. ellerine sağlık

    sıcacık sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. selam.kek nefis görünüyor.kek sever biri olarak buna bayıldım.elinize saglık.sevgiler.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize saglik nefis görünüyor..

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design