Patates Çorbası

Altı buçuk aylık olan kızım Zeynep Nuran'nda içebileceği bir çorba tarifi ararken Yeşil kivi yemek sitesinden buldum bu tarifi. Patates tadının çok yoğun hissedilmemesi için birkaç ekleme ve değişiklik yaptım. Tarifte kurutulmuş ekmek yani krutonla servis yapılıyordu ben salça sosuyla servis yapmayı tercih ettim. Çok kalabalık değilseniz tarifi yarım ölçü yapmanızı tavsiye ederim. Orjinal tarifi aynen ekliyorum. Yaptığım eklemeleri ise not olarak tarifin altına yazıyorum.

MALZEMELER:
2 iri soğan
3 iri patates
2 yemek kaşığı un
10 su bardağı su (3 bardağı etsuyu olsun)
2 yumurta sarısı
1 su bardağı süt
zeytinyağı, tuz
Servis etmek için kruton

YAPILIŞI:
Tencereye zeytinyağını alın ve yemeklik doğradığınız soğanları pembeleştirin.
Unuda ilave edip biraz daha kavurun, suyunu katıp kaynamasını bekleyin.
Kaynayan suya irice doğradığınız patatesleri ilave edin, yumuşayana kadar pişirin.
Çorbayı ocaktan alıp blendırdan geçirin, tekrar ocağa alın.
Sütü ve yumurta sarılarını iyice çırpın, çorbanın suyundan alarak ılıtın ve kaynamakta olan çorbaya katın.
Bir-iki taşım kaynatıp tuzunu katarak ocaktan alın. Krutonla servis edin.
Kruton için küçük küpler şeklinde kestiğiniz ekmek parçalarını 200 dereceli fırında kuruyana kadar pişirin.

Not: Ben çorbaya zeytinyağı ile birlikte 1 yemek kaşığı tereyağı kullandım. Ayrıca 2 diş sarımsak ve karabiber ilavesi yaptım. Terbiyesine yarım limon suyu ekledim.
Kruton yerinede salça sosu hazırlayıp, servis yaparken kaselerin üzerine sostan gezirdim.
Salça sosu için; 1 yemek kaşığı salçayı sulandırıp dilediğiniz kadar sıvı yağ ile kızdırın. Bir miktar tereyağı ve pul biberde ekleyebilirsiniz.

1 yorum:

  1. bende pek severim bu patates çorbasını..çok güzel görünüyor.ellerine saglık .sevgiler.

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design