Zeytinyağlı Brüksel Lahanası

Mutfağımıza sonradan giren bir sebze brüksel lahanası ama tadı bize pek yabancı değil. Ben yerken biraz beyaz lahanaya biraz karnıbahara birazda kara lahanaya benztiyorum tadını.

Malzemeler:
- 1 paket brüksel lahanası
- 2 havuç
- 2 patates
- 15 adet adet arpacık soğan veya 1 büyük baş yemeklik doğranmış soğan
- 1 tatlı kaşığı salça
- 1 adet kesme şeker
- Yarım limonun suyu
- Zeytinyağı, tuz
- 1 su bardağı sıcak su
Hazırlanışı:
- Brüksel lahanalarının sararmış yaprakları varsa temizleyin ve baş kısmından ince bir tabaka kesin ve yıkayın. Havuçları soyup, yuvarlak doğrayın, patatesleri soyup küp küp doğrayın. Soğanların kabuklarını soyup hazırlayın.
- Zeytinyağını tavaya alın havuç ve soğanı ekleyip kavurun ve salçayı ekleyin. DAha sonra patates ve lahanaları ekleyip bir kaç kes çevirin.
- Tuz, şeker ve sıcak suyu ekleyip tencerenin kapağını kapatın ve ocağı iyice kısın. Lahanalar yumuşayana kadar pişirin. Ve yemeği kaşıkla karıştırmayın, yoksa lahanalar parçalanıyor.
- Yemek piştikten sonra veya servis aşamasında limon suyu ekleyin. İsterseniz dereotuda ekleyebilirsiniz.

3 yorum:

  1. papatya prenses10 Şubat 2009 15:00

    Bi kere denedim bir daha deniyceğimi sanmıyorum.Beyaz lahana can kurban:) Sanırım kara lahanaya benziyor olabilir zira onuda sevmiyorum..

    Ellerinize sağlık..

    NOT: Diyetisyenle ilgili sorunuz cevabını bir iki gün içinde sitemde yayınlıycam..

    YanıtlaSil
  2. şükran hanım benim sizden bir ricam olacak.çiriş otlu,ısırgan otlu,madımaklı,kaldirikli,kazayağı otlu tarifler istiyorum sizden.sizin tariflerinize güveniyorum çünkü.sitenizin takipçisiyim.özelliklede taze bezelye yemeğinin tarifini istiyorum sizden.iki sefer yaptım taze yaprak bezelyeyi ikisindede bezelyelerim kart oldu.bezelyeyi cok severim ama bir türlü pişmiyorlar kart oluyorlar.sizce neden kart oluyor.bir fikriniz varmı acaba?iyiki varsınız şimdiden tesekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Şükran Kayaoğlu17 Nisan 2009 14:24

    merhaba;
    Her türlü ottan yapılan yemekleri ve kavurmaları bende çok severim ancak bu otlar her semt pazarında bile zor bulunuyor inş. en kısa zamanda pişirip tarifini yayınlarım. Sultani bezelye yani yaprak bezelye çıkmış vakti çabuk geçiyor. Vakti geçmeye başlayıncada kartlaşıyor. Vakti geçmeden pişiip yayınlarım inş. onunda tarifini..

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design