Yeşil Mercimek Salatası

Uzun zamandır siteme yeni birşeyler ekleyemedim. Hayat o kadar hızlı akıp gidiyor ki yetişmekte zorlanıyorum. Evde birkaç haftadır bitiremediğim bahar temizliği hala devam ediyor. 15 dakikalık bir iş uyumayan bir çocukla 2 saati buluyor neredeyse. Bu yüzden sadece küçük hanımın uyuduğu saatlerde birşeyler yapabiliyorum.
İnternete girmekte o uyanıkken oldukça zor oluyor, klavyenin üzerine oturup ekrandaki hareketleri daha yakından takip etmek istiyor :) . Ben yazı yazarken tuşlara benimle birlikte ve benden daha hızlı basmaya çalışıyor. Anne olmak çok güzel ama çok kolay değil.
Bu zamana kadar hep annemin, kayınvalidemin ve anne olan arkadaşlarımın anneler gününü kutluyordum. Bu yıl anne olarak anneler gününü geçirdim. Benim anneler günüm kutlandı.

Salataya gelince çok güzel bir tarif çay daveti menülerinize değişik bir alternatif. Hem çok sağlıklı hemde çok lezzetli. Birçok insanında bilmediği bir salata. Nar ekşisini sevenler 1 yemek kaşığı ekleyebilir.

Malzemeler:
- 1 su bardağı yeşil mercimek
- 1 çay bardağı pirinç
- 2 adet rendelenmiş havuç
- 4-5 sap ince doğranmış yeşil soğan
- Çeyrek demet ince doğranmış maydanoz
- Çeyrek demet ince doğranmış dere otu
- 7-8 adet küp şeklinde doğranmış kornişon turşu
- Yarım çay bardağı zeytinyağı
- İsteğe göre yarım veya 1 limonun suyu
- Tuz, karabiber

Hazırlanışı:
-Mercimek ve pirinç ayrı ayrı tencerelerde fazla ezilmeden, yumuşayıncaya kadar tuzlu suda haşlanır. Süzülür ve soğuk sudan geçirilir.
-Diğer malzemelerle karıştırılır.
- Yağ, limon, tuz, karabiber küçük bir kasede karıştırılarak salataya eklenir ve karıştırılır.

3 yorum:

  1. Papatya Prenses28 Mayıs 2009 13:42

    Allah kolaylık versin, hem güzel hem zor gerçekten..

    Ben mercimek salatasını bulgurla yapıyorum o da çok güzel oluyor.

    Görüntüye bayıldım,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. bir arkadaşımda buğdayla yapıyor,mercimeğis seven için her şekilde güzel olacağından eminim, 70 bin peygamberin duasını almış bir besindir mercimek...

    YanıtlaSil
  3. ya ben mercımeye bayılırım bıde mercımek koftesı tarıfını koyarsanız sevınırım

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design