Meyveli Pasta

Önceki hafta ailecek toplandığımız pazar kahvaltısında eşimin yeğeni Sezai'nin doğumgününü kutlamıştık. Pastayı çok daha farklı bir şekilde yapmayı planlıyordum ancak birgün öncesinde yapmam gereken başka işler çıkınca biraz kolaya kaçmak zorunda kaldım. Hazır pandispanya ve pasta kreması kullanıp hafif bir meyveli pasta yapabilmiştim.

Malzemeler:
- 1 adet 2 katlı sade pastaban
- Pastabanı ıslatmak için 1 su bardağına yakın meyve suyu veya fanta (ben ahududu reçelini sulandırıp keki onunla ıslattım çok güzel bir koku ve lezzet verdi)
- 1 adet vanilyalı pasta kreması (muzluda olabilir)
- 1,5 su bardağı soğuk süt
- 2 adet muz
- 2 adet kivi
- 1 büyük şeftali
- Pastanın yanlarını süslemek için hindistan cevizi yada file fındık.
- Pastanın üzrindeki meyvelerin kararmaması için hazır sade jöle (1 su bardağı su, 1 tatlı kaşığı toz şeker, 1 tatlı kaşığı mısır nişastasını pişirerekte hazırlayabilirsiniz)

Hazırlanışı:
-Pasta kremasını 1.5 su bardağı sütle hazılayın. Kutunun üzerinde margarin ilaveside yazıyor ancak ben margarin eklemedim.
- Pastabanın alt katını genişçe yağlı kağıt serilmş bir servis tabağının üzerine alın. Yağlı kağıt sermemizin nedeni krema, meyve, file fındık vs. parçaları bu yağlı kağıt üzerine dökülecek kağıdı pastanın altından çektiğimizde servis tabağımızda pastamız düzgün duracak.
- Pasta kekimizin her iki katıda bir kaşık yardımıyla meyve suyu ile ıslatılır.
- Islatılan alt tabana pasta kremasının bir kısmı yayılır. Üzerine incecik dilimlenmiş 1 adet muz, 1 adet kivi ve yarım şeftali dizilir ve kekin üst katı üzerine kapatılır.
- Kalan pasta kreması pastanın üzerine ve yanlarına sürülür.
- Önce fastanın yan taraflarına file fındık kaplanır. Kolayca kaplamak için bir elinizle pastanın altındaki yağlı kağıdı çevirip bir elinizle file fındığı serpiştirebilirsiniz. File fındık yerine hindistan cevizide kullanabilirsiniz.
- Sonrada pastanın üzerini kalan meyvelerle istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. İsterseniz meyveleri servisten hemen önce dizebilirsiniz, kararmamış olurlar. Ben birgün önceden dizmiştim ve üzerine evdeki vişneli jöleyi hazırlayıp sürmüştüm o yüzden meyveler biraz pembe görünüyorlar.
- En son olarakta pastanın altındaki yağlı kağıdı yavaşça çekip, pastayı buzdolabında en az 2 saat dinlendirdikten sonra servis yapabiliriz.

8 yorum:

  1. Neresi basit canım... Gayet güzel ve uğraşılmış bence..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. nefis olmuş ellerinize sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. nefiss

    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. pembe tatlar19 Ekim 2009 23:41

    Canım gayet hoş bir pasta ltfn...
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Sezai Kayaoglu26 Ekim 2009 20:44

    işte o yeğen benim! pasta benim! yenge benim! :)))
    2 koca dilimi nasıl yuttum anlamadım..ama enfesti!! ellerine sağlık yengecim!

    YanıtlaSil
  6. Şükran Kayaoğlu26 Ekim 2009 21:44

    Güzel yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar, Tekrar afiyet olsun Sezai..

    YanıtlaSil
  7. Turan Kayaoglu16 Kasım 2009 00:09

    Nerede benim pastam. :( Sansli Sezai!!!

    YanıtlaSil
  8. ŞÜKRAN KAYAOĞLU17 Kasım 2009 15:41

    Turan Abi,Siz gelince sizede yaparız inş.

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design