Tavuklu Bezelye

Son zamanlarda yeni tarif denemeye pek fırsatım olmadığı için yeni yazı eklemem biraz uzun sürdü. Mevsimin en güzel sebzelerinden olan bezelyeyi ben ilk kez tavukla denedim. Gerçekten çok farklı ve lezzetli oldu. Ben bu yemekte kimyon ve kekik kullandım. Bu iki baharatı ben tavuğa çok yakıştırırım bu yemeğe de çok yakıştı..
Bu yemeğe isteğe göre patates ve havuçta eklenebilir. Ben sade yapmayı tercih ettim..

Malzemeler:
- 1 kg ayıklanmış taze bezelye
- 2 adet orta boy soğan
- 1 diş sarımsak
- 1 adet domates
- 1 tatlı kaşığı salça
- 200 gr kuşbaşı tavuk eti
- 5-6 yemek kaşığı sıvı yağ
- Tuz, kimyon, karabiber, kekik.
- 2 su bardağı kaynar su

Hazırlanışı:
Tencereye sıvı yağ alınır. Yemeklik doğranmış soğanlar ve sarımsak eklenir. Soğanlar biraz pembeleştikten sonra kuşbaşı tavuklar eklenir ve kavrulur. Tavuk renk değiştirdikten sonra kabukları soyulup ince doğranmış domatesler ve salça eklenir.
Ardından bezelyeler ve kaynar su eklenir. Tuz ve baharatlarda eklendikten sonra ilk 5 dk yüksek ateşte sonra kısık ateşte bezelyeler yumuşayana dek pişirilir.

3 yorum:

  1. nefis ellerine sağlık afiyet bal olsunsevgiler

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık tavukla yapılan herşeyi çok sevdiğim gibi bezelyede harika oluyor sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Bende bezelyeyi tavukla pisiririm, cok guzel oluyor gercekten. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design