Parmaklı Poğaça


Bu sabah eşim ve kızım uyanmadan kahvaltı için yaptım bu poğaçaları. Çok uzun mayalanma süresi olmadığı için 1 saat içinde hazır oldu. Günün başka bir saatinde yada ikindi çayında soğukta yenebilecek poğaçalar bence kahvaltıda kesinlikle sıcacık yenmeli.
İsterseniz bu poğaçaları peynirli yada istediğiniz bir iç malzeme kullanarakta hazırlayabilirsiniz.

Malzemeler:

- Yarım su bardağı süt
- Yarım su bardağı sıvı yağ
- Yarım su bardağı sıvı yağ
- 2 yumurta ( 1 yumurtanın sarısı üzerine)
- 1 pkt instant maya
- 1.5 yemek kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz
- Aldığı kadar un ( ben 4 su bardağı)
- Ayrıca ben 1 tatlı kaşığı mahlep kullandım.

Hazırlanışı:
Oda sıcaklığındaki tüm malzemeleri karıştırarak yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde edilir. (Unun tamamını birden eklemeyin) Yaklaşık 12 - 13 parça oluyor. Bu parçaları tezgahın üzerinde merdane yardımı ile dikdörtgen şeklinde açın ve bıçakla bir ucuna kesikler atın. Diğer ucundan başlayarak rulo şeklinde sarın ve kesik kısım üstte kesiklerin uçları altta kalacak şekilde yağlı yağıt serilmiş tepsiye dizin. Üzerine 2 yemek kaşığı sütle açtığınız yumurta sarısını sürün. Tepside 15 dk mayalandırdıktan sonra 180 dereceye ayarlanmış fırında pişirin.

5 yorum:

  1. GÖRÜNTÜSÜ HARİKA ELLERİNE SSAĞLIK

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem bir görüntü. Ellerinize sağlık. Çok beğendim.Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Görüntü nefis ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık hayatım enfes görünüyorlar tadıda eminim öyledir sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. çok hoş bir bloğunuz var. Ne güzel, bugün gördüm ilk defa. Ayrıca bu da çok hoş bir poğaça denerim inşallah.

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design