Tavuk Köftesi

Tavuk köftesini ramazan ayında iftara gelen misafirlerim için hazırlamıştım. Bu yıl misafir ağırlama yönünden sönük bir ramazan geçirdim. Sadece 2 grup misafir alabildim evime. Günlerin uzun olmasından dolayı özellikle öğleden sonra yoğun bir halsizlik oldu üzerimizde. Bu durumda hazırlık yapmayı biraz zorlaştırıyor tabi..

Malzemeler:

- 1 kg tavuk kıyması
- 1 adet yumurta
- Yarım bayat ekmek içi
- 1 adet rendelenmiş kuru soğan
- 4-5 diş rendelenmiş sarımsak
- 1 yemek kaşığı kekik
- 1 tatlı kaşığı karabiber
- 2 yemek kaşığı sıvı yağ
- Tuz

Hazırlanışı:
Tüm malzemeler iyice yoğurulur. Ekmek içi az gelirse biraz galete unu da ilave edilebilir. Ama tavuk köftesinin kıvamı et köftesinden biraz daha yumuşak oluyor.
Köfte şekli verilir. Kızgın yağda kızartılabilir veya yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilip 180 dereceye ayarlanmış fırında rengi değişinceye kadar pişirilir. Çok kızartmayın sert oluyor.
Mikrodalga fırınınızın pişirme özelliği varsa tavuk bölümünde 8 dakikada pişirebilirsiniz.

12 yorum:

  1. içinde tavuk olan herşeyi severim.ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık tavuk köftesi gerçekten çok hafif ve leziz sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, Ellerinize sağlık çok leziz ve şifa dolu olmuş.(Şifalıyemektariflerinden lokma tatlısı bloglardan seçmelerde http://gencalsabahattin.blogspot.com/)Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Havalar sıcak,günler uzun olunca Ramazan-ı şerifde misafir ağırlamak biraz zorladı bizi ama,az da olsa iftar sofraları hazırlayabilmek çok güzel..Köfteniz şahane gözüküyor,tadı da nefistir eminim.İnşallah denicem en kısa zamanda..hayırlı akşamlar diliyorum,sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Tüm bloğu gezdim ellerinize sağlık hepsi çok güzel olmuş...sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık hiç adetimiz değil tavuk kıyması almak,aslında çok da lezzetli oluyor,arada alıp yapmalı

    YanıtlaSil
  8. selam:)Şükrancığım uzun zamandır uğrayamadım canım kusura bakma nasılsın?geçmiş bayramın mübarek olsun köfteler çok leziz görünüyor ellerine sağlık bende biraz değişik yapıyorum yakın bir zamanda yayınlarım inşaallah tavuk kıymasını da evde robotta çekerek elde ediyorum hazırlara gövenemediğim için sevgiyle kal arkadaşım beklerim:)

    YanıtlaSil
  9. Ah Şükrancığım keşke devam ediyor diyebilseydim.Maalesef kapattım ama evime beklerim.Blog dostlarımıza kapımız sonuna kadar açık..sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Bu aralar minik prensesim için birkaç kez yaptım. Ellerine emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. tavuk köftesini kırmızı et köftesinden daha çok severim.. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. ellerinize sağlık...benimde yaptığım ve severek yediğim bi köfte:)

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design