Baklava Yufkasından Pırasalı Börek



Teknik danışmanım olan eşimin gelmesiyle sitedeki teknik sıkıntılarda son bulmuş oldu. Uzun zamandır eklenmeyi bekleyen bu börek baklava yufkasıyla denediğim ilk tarifti. Baklava yufkasını ilk kez bu börekte kullandım, misafirler tarafından da çok beğenilince o günden sonrada sık sık kullanmaya başladım. Baklava yufkasıyla yapılan börekler çıtır çıtır aynen elde açılmış börek gibi oluyor. Kullanımı da çok pratik buzlukta saklayıp istediğiniz anda hızlıca hazırlayabiliyorsunuz.

Malzemeler (2 tepsi börek için)

- 1 paket baklava yufkası (50 adet baklava yufkası)

- Yarım su bardağı sıvı yağ

- Yarım su bardağı su

İç Malzemesi:

- 1 kg pırasa

- 1 küçük kahve fincanı sıvı yağ

- Tuz, karabiber, pul biber.

Hazırlanışı:

- Pırasalar yıkanır ince ince doğranır. Tavaya sıvı yağ alınır pırasalar eklenir. Arada karıştırılarak kavrulur. Tuz ve baharatları eklenir, ocaktan alınır.

- Tezgaha bir baklava yufkası serilir üzeri nazikçe su ve sıvı yağ karışımıyla yağlanır. Ardından ikinci balava yufkası serilir ve yine su-yağ karışımından sürülür. Üçüncü yufkada üzerine serilir bu kez sos sürülmeden uzun tarafına pırasalı harçtan şerit halinde yayılır. Rulo şeklinde sarılır ve tepsiye alınır. Tüm yufkalar bitene dek bu sarma işlemi devam eder. 180 derecede ısıtılmış fırında böreklerin üzeri pembeleşene dek pişirilir.

Notlar:

- Su-sıvı yağ karışımı yerine sadece sıvı yağ sürerek hazırladığınız börek çok daha güzel oluyor ancak biraz ağır olduğu için ben su-yağ karışımı kullanıyorum.

- Ben börek rulolarını piştikten sonra kesiyorum, istenirse pişmeden öncede kesilebilir.

1 yorum:

  1. Baklava yufkası ile yapılan herşeye bayılıyorum ve üstelik bu pırasalı hmm hmm ellerine ağlık canım

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design