Nohut Salatası

Nohut salatası misafirlerim için doğaçlama yaptığım bir salata oldu.  Ben kendimce en çok yakıştırdığım malzemeleri birleştirerek hazırladım. Evde bulunan daha başka yeşillikler ve malzemelerle de hazırlanabilir. Bu aralar neredeyse tüm salatalarıma kullandığım sumak ve nar ekşisini bu salatada da kullandım.  Hem pratik hem doyurucu hemde çok renkli bir salata oldu.

Malzemeler:
- 2 su bardağı nohut ( bir gece önceden ıslatılmış)
- 1 tatlı kaşığı tuz ( nohut haşlanırken kullanılacak)
- 1 adet kırmızı biber (paprika)
- 5 dal doğranmış yeşil soğan veya yarım mor soğan (piyazlık doğranmış)
- 4 adet doğranmış kornişon turşu
- Yarım su bardağı doğranmış maydanoz
- Yarım su bardağı doğranmış roka
- 1 tatlı kaşığı sumak
- 5 yemek kaşığı zeytinyağı
- 3 yemek kaşığı nar ekşisi yada yarım limon suyu
- 1 çay kaşığı karabiber
- 1 çay kaşığı toz kırmızı biber
- 1 çay kaşığı tuz
- Bu salataya sirkede çok yakışır, bende kalmadığı için ekleyemedim. Sirke seviyorsanız 1-2 yemek kaşığı eklemenizi tavsiye ederim.

Hazırlanışı:
Geceden ıslatılmış nohut birkaç kez yıkanır ve tencereye eklenir. Üzerini 4 parmak geçecek kadar su ve 1 tatlı kaşığı tuz eklenir. Önce orta ateşte, kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte iyice yumuşayana kadar pişirilir. Piştikten sonra suyu süzülür, soğuk suyun altına tutularak şoklanır. (Bu şekilde nohutları 2 gün buzdolabında saklayabilirsiniz.)
İlk sıcağı çıktıktan sonra baharatlar, zeytinyağı, nar ekşisi/limon, sirke eklenir. Bu malzemelerin nohuta iyice karışması sağlanır. Ardından diğer malzemeler eklenir karıştırılır ve servis tabağına alınır.


3 yorum:

  1. Çok seviyorum. Ayrıca senin yaptığın ne kadar besleyici öyle, bomba bomba :)

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  2. çok nefis ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Esselamu aleykum,bu güzel salata bloğunuzla tanışmama vesile oldu,
    salatanız çok güzel görünüyor,nohut salatasını hiç denemedim,içinde kullandığınız nar ekşisini ben de her salata da kullanırım,
    ellerinize sağlık,sevgilerimle...

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design