Tarçınlı Altın Kurabiye


Bir kurabiye tarifi daha. Bu tarifi Sihirli Kepçe/Feyza'nın bloğunda görmüştüm. Gerçekten değişik ve lezzetli bir tarif ancak püf noktası fırında 10 dakikadan fazla tutmamak.Yoksa kurabiyeler sert oluyor. Ben yoğururken kokusuna dayanamayıp bir tadına baktım neredeyse o haliyle bile yenilebilir gibiydi :) . Tereyağı ve pekmezi birbirine çok yakıştırırım ve bu iki lezzet mis gibi bir koku oluşturuyor birde tarçın eklenince ortaya böyle mükemmel kurabiyeler çıkıyor..

Malzemeler:(15 ad kurabiye için)
- 60 gr tereyağı
- 1/3 su bardağı pekmez
- 2 yemek kaşığı esmer şeker
- 2 yemek kaşığı pudra şekeri
- 3 çay kaşığı tarçın
- 1+1/4 su bardağı un

Hazırlanışı:
Tereyağı, pekmez ve şekerler bir tencereye alınır, tereyağ eriyene kadar kısık ateşte karıştırılır. Ocaktan alınıp 5 dk soğuması beklenir. Soğuyan karışıma un ve tarçın elenerek eklenir, yoğurulur. (Bana tarifteki un miktarı yeterli gelmedi ben biraz daha un ekledim) Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılır, yuvarlanıp, yassıltılır. Yağlı kağıt serili tepsiye dizilir. Üzerine unlanmış çatalla bastırılarak şekil verilir. 180 derecede ısıtılmış fırında 10 dk pişirilir. 10 dakikadan fazla fırında kalırsa kurabiyelerin rengi pekmezden dolayı hemen kararıyor ve sert oluyor.

6 yorum:

  1. sarı mutfak-hande11 Kasım 2009 10:22

    görüntüye bayıldım denenecekler listeme aldım cnm ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım pekmezle süper bir lezzettir eminim öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. Gercekten goruntusu altin gibi ellerine saglik. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. çok güzel gözüküyorlar,denemek için sabırsızlanıyorum,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Pasta Susleme Teknikleri Etkinligi icin bir davet bu! Gosterin dunya aleme pasta nasil suslenirmis :)Beni yalniz birakmayacaginizdan eminim...Hollandadan sevgiler!www.dusbahcesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. NEŞELİ GÜNLER5 Aralık 2009 22:17

    HARİKA BİR TADA BENZİYOR EN KISA ZAMANDA DENEMEK İSTİYORUM İÇİNDE PEKMEZİN OLMASI AYRI BİR GÜZELİK BENCE.SEVGİLER.ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design