Brokolili Mercimek Çorbası



Karlı bir kış gününde verilecek en güzel tarif sıcacık bir çorba tarifi olsa gerek. Biraz önce akşam yemeği için pişirdim bu çorbayı. Hiç sebze yemeyen kızım bu çorbadan kendi isteğiyle bir tabak içti... Özellikle sebze yemeyen çocuklar için iyi bir alternatif olabilir. İçine eklenecek sebze türleride arttırılabilir. Örneğin kereviz ve pırasa eklenebilir.

Malzemeler:

- 1 su bardağı kırmızı mercimek

- 2 yemek kaşığı pirinç

- 1 adet küçük havuç

- 1 adet küçük patates

- 1 baş kuru soğan

- 1 küçük top brokoli

- 4-5 yemek kaşığı sıvı yağ

-  Tuz, 1,5 lt kaynar su

Hazırlanışı:

- Tüm sebzeler temizlenip büyük parçalar halinde düdüklü tencereye alınır. Yıkanmış suyu süzülmüş pirinç ve mercimek de tencereye eklenir. Üzerine tuz, sıvı yağ, kaynar su eklenip düdüklü tencerenin kapağı kapatılır 15-20 dk orta ateşte pişirilir.

- Ocaktan alınıp buharı çıktıktan sonra blenderdan geçirilir.

Notlar:

-Arzuya göre 1 yemek kaşığı tereyağı, 1 tatlı kaşığı domates salçası ve kuru nane ile resimde görüldüğü gibi sos hazırlayarak servis yapabilirsiniz.

-Ayrıca çorbalarda patatesin verdiği kremamsı tatdan hoşlanmayanlar çorbaya patates eklemeyebilirler.

-Çorbayı blenderdan geçirmekten hoşlanmayanlar, daha doğrusu sebzelerin biraz ağıza gelmesini isteyenler baştan havuç ve patatesi rendeleyerek, soğan ve brokoliyi ufak doğrayarak pişirme işlemine başlayabilirler. Sonrasında blenderdan geçirmelerine gerek kalmaz.

6 yorum:

  1. Afiyet Olsun cok nefis corba.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Brokoliyi çok seviyorum. Mercimek çorbasıyla harmanladığında tadının nasıl olucağınıda açıkçası çok merak ediyorum. Bugun mutlaka bu çorbayı yapıcam. İzlenimlerimide tekrar burdan paylaşıcam inşALLAH. Tarif için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle selamün aleyküm sizi sitenizi yeni buldum ama çok beğendim.Çalışmalarınızda Rabbim yar ve yardımcınız olsun... Benim nacizhane tariflerimden size göndermek isterim...Benimde 3 yaşında Ahmet im var.. Mevlam,Allah'lı Peygamberli büyütmeyi nasib eylesin cümlemize.

    YanıtlaSil
  4. saniye hanım güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim. Tariflerinizi gönderebilirsiniz. Size ve küçük beye sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. slm önce mercimek ile brokoli nasıl olur ki acaba diye düşündüm sonra tadına bakınca çok güzel olduğunu gördüm.. ellerine sağlık ablacım...

    YanıtlaSil
  6. çok güzel tarifleriniz var sitenizi çok beğendim banada beklerim

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design