Şeftali Soslu Muhallebi




Bu tatlıyı cuma akşamı iftara davet ettiğim arkadaşlarım için ilk defa denedim. Ramazan olması sebebiyle hafif ve pratik bir sütlü tatlı yapmak istemiştim. Tatlıda hiç yağ kullanılmıyor ve üst kısmı şeftali püresinden yapılıyor. Bu tatlı çileklede yapılabilir, tabi her ikiside yaz meyvesi. Kışın üst dolgusunu yapacak bir meyve düşünemedim. Ancak şeftali suyuyla pelte hazırlanabilir sanırım.


Muhallebi Malzemeleri:

- 1 litre süt

- 1 su bardağı toz şeker

- 2 tepeleme yemek kaşığı un

- 2 tepeleme yemek kaşığı buğday nişastası

- 1 paket vanilya


Şeftali Sosu Malzemeleri:

- 4-5 adet şeftali

- 1 tepeleme yemek kaşığı nişasta

- 3 yemek kaşığı toz şeker


Hazırlanışı:

Vanilya haricindeki muhallebi malzemeleri tencereye alınır, karıştırılarak kaynayıncaya kadar pişirilir ve vanilya eklenerek ocaktan alınır. Borcama dökülür.


Sosu için; şeftalilerin kabukları soyulur, nişasta ve şeker eklenerek blenderden geçirilir. Kısık ateşte kaşırtırılarak kaynayıncaya kadar pişirilir ve soğuyan muhallebinin üzerine yayılır. Birkaç saat buzdolabında bekletildikten sonra servis yapılabilir.


Not: Muhallebiyi borcama dökmeden önce, suyla hafifçe ıslatırsanız tatlı borcama yapışmayacağı için kolayca servis yapabilirsiniz.

6 yorum:

  1. Mutfak Havlusu14 Eylül 2008 12:47

    sabahtan beri akşama ne tatlı yapmalıyım diyorum ve bu tarif çok hoş ama kuzenlerim sorun yemezler diye:)


    ama benim çok hoşuma gitti bugün olmasa bu hafta bize yaparım inşAllah,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. en güzel tatlı her zaman sütlü tatlı aslında..hem hafif hem leziz..ellerinize sağlık..görüntü muhteşem.


    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. zerrin - misss14 Eylül 2008 18:52

    pek hafif ve lezzetli bir tatlı. Ellerinize sağlık.

    görüntüde şahane.. :)

    sıcacık sevgiler

    YanıtlaSil
  4. hayatkazanbenkepce14 Eylül 2008 22:26

    Sütten ve de gerçek meyvadan yapılmış çok besleyici ve hafif bir tatlı olmuş ( beslenme uzmanı gibi konuştum )ben mutlaka yapacağım çocuklarıma , ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. Şükran hanım şeftali yerine muz koysak olur mu?

    YanıtlaSil
  6. Muz çabuk kararan bir meyve portakal suyuna biraz daha fazla nişasta ekleyerek veya kivi püresiyle daha iyi olabilir.

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design