Islak Kek


Bu keki biz küçükken annem sıkça yapardı. Annem yaptığı yemeklerin hiçbirinde ölçü kullanmaz. Hamur işlerindeyse bir kere yaptığı tarif aklında kalır bir dahaki sefere bir tarife bakmaya gerek duymaz. Bu tarifi de birkaç yıl önce annemden alıp defterime yazmıştım. İyiki de yazmışım çok lezzetli bir kek. Yanına bir bardak süt çok güzel eşlik ediyor.

Malzemeler:
- 1.5 su bardağı süt
- 1.5 su bardağı şeker
- 1 su bardağı sıvı yağ
- Yarım paket eritilmiş margarin (Ben margarin yerine yarım su bardağı daha sıvıyağ kullandım)
- 4 yemek kaşığı kakao
- 2 yumurta
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- Bir tutam karbonat
- 2.5 su bardağı un

Hazırlanışı:
-Süt, şeker, margarin, sıvı yağ ve kakao karıştırılır. Büyük bir su bardağı daha sonra üzerine dökülmek üzere ayrılır.
-Yumurtalar eklenir, çırpılır.
-Daha sonra un, kabartma tozu, vanilya ve karbonat eklenerek karıştırılır ve yağlanmış kalıba veya tepsiye dökülerek 175 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.
-Fırından çıktıktan sonra kek 15-20 dk dinlendirilir. Dilimlenir ve üzerine daha önce ayırılan karışım dökülür.
-Hindistan cevizi serpiştirilerek servis yapılabilir.

5 yorum:

  1. Papatya Prenses15 Mart 2009 13:55

    Galiba bütün anneler aynı:)Benim de çocukluğumun bir numaralı kekiydi.Enfes görünüyor,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. nefis gözüküyo walla olsada yesek ya.ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş ellerine sağlık arkadaşım sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,Sizden sitenize yerleştirdiğiniz yemekosfer arama kutusu ile ilgili bir ricam olacak.Fark ettiniz mi bilmiyorum ama son bir haftadır Cafe Fernando kapalıydı. Sitenin alt yapısında birtakım arızalar meydana geldi.Bu arızanın sorumlusunun da Yemekosfer arama kutuları olduğunu yeni keşfetmiş bulunuyorum.Sitenize yerleştirdiğiniz kodlarda ufak bir değişiklik yaptım.Cafe Fernando'nun bundan sonra sorunsuz işleyebilmesi için eski kodların mümkün olan en kısa zamanda yenileriyle değiştirilmesi gerekiyor.Yeni kodlara şu sayfadan ulaşabilirsiniz: http://cafefernando.com/yemekosfer/ekle.phpVaktinizi aldığım için lütfen kusura bakmayın ama acil olarak uğrayıp sitenizdeki kodları yenilemeniz Cafe Fernando'nun sağlam işleyebilmesi için şart.Şimdiden teşekkür ederim,Cenk

    YanıtlaSil
  5. merhaba Cenk bey;Yemekosferin yeni kodunu siteme ekledim.

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design