Tahinli Kurabiye

Haftasonu Panaromik müzeye gitme imkanımız oldu. Kızım Zeynep Nuran'a biz gezerken rahat etmesi için bebek arabası alınca dışarı daha sık çıkabilir olduk. Panaromik müze İstanbul'un fethini bir tablo şeklinde sunuyor bizlere. O kadar gerçekçi olmuş ki tablonun hazırlanma aşamasında kuşların tablodaki ağaçları gerçek sanıp konmaya çalıştıkları söyleniyor. Panoramadaki her kare bir hikaye gibi incelemeye değer. Ses efektleriyle birlikte kendinzi savaş meydanında gibi hissediyorsunuz. Özellikle İstanbul'da bulunanların gidip görmesini tavsiye ederim.

Gelelim tahinli kurabiyeye; Bu kurabiyeyi ikinci yapışım. İlkini yeni evlendiğimiz zamanlarda yapmıştım. Eşim çok beğenmiş ve tekrar yapmamı istemişti ama bir türlü fırsat bulupta yapamamıştım. Eşim tahini çok sevdiği için bu kurabiye de damak tadına çok uyum sağladı.

Tarf portakal ağacı sitesinden, tarifi olduğu gibi yazıyorum. Tarifin iki püf noktası var;

1) Unu bir kerede değil azar azar ekleyerek hamuru yoğurmak. Çünkü 2,5 - 3 su bardağı un yeterli gelebiliyor.

2) Kurabiyelerin üzerinin fazla kızarmasını beklemeden fırından çıkarmak. Yoksa kurabiyeler biraz sert oluyor.

TARİF:
1 su bardağı toz şeker ve 1 su bardağı tahini iyice karıştırın. üzerine 200 gr. oda sıcaklığında yumuşatılmış margarin, 1 yumurtanın sarısı, 1 poşet şekerli vanilin ekleyin. 3,5-4 su bardağı unu eleyip sert bir hamur yapın. ceviz büyüklüğünde toplar yapıp yassılaştırın, önce yumurta akına sonra dövülmüş cevize(1 çay bardağı) batırın. 175 derece ısıtılmış fırında 15-25 dk pişirin.

3 yorum:

  1. papatya prenses12 Mart 2009 13:50

    O müzeye ben de gitmeyi çok istiyorum,bakalım ne zaman kısmet olacak.Tahinli tadlara bayılan biri olarak,sık sık yapar-dım:)Enfes görünüyor,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. merhaba,kurabiyelerim maalesef çok sert oldu, yanlışlıkla fazla pişirdim galiba. onları değerlendirmek için aklınıza gelen bir fikir var mı, yoksa direk çöpe mi gidecek:( ?

    YanıtlaSil
  3. merhaba Gül HanımBu kurabiye normaldede biraz büsküvi gibi oluyor, çok yumuşak bir kurabiye değil. Ama ya biraz fazla pişip kızardığından yada un ölçüsü biraz fazla olduğundan sert olmuş olabilir. Benim daha önceden denediğim bir şey yok değerlendirme adına ama aklıma gelen biraz ıslatılıp rondadan geçirip cheesekek tabanına kullanılabilir belki, daha önce sert kurabiyeye şerbet döküp tatlı haline getirenleri de duymuştum ama dediğim gibi ben hiç denemedim. Çöpe giderse çok üzülürüm..

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design