Zeytinyağlı Biber Dolması

Zeytinyağlı biber dolmasını yaz aylarında sık sık yaparım. Soğuk soğuk yemekte veya çay menülerinde rahatça ikram edilebiliyor. Hatta ben sabah kahvaltıda karpuz ve beyaz peynirle bile yiyorum bazen.
Herkesin damak tadı farklı, mesela ben kekle beyaz peynir yemeyi, baklavayla ayran içmeyi çok severim. Eşimle birbirimize bu konuda benziyoruz o da nutellayla beyaz peynir yer. :)
Bazıları bu şekilde tatlı ve tuzlu şeyleri aynı anda yemekten hoşlanmazlar o yüzden bu dolmayı sevmeyebilirler. Dolmanın iç malzemesinde kuş üzümü, biraz toz şeker ve tarçın kullanılıyor. Kulağa pek hoş gelmiyor olabilir ama gerçekten çok lezzetli oluyor.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler:
- 1 kg dolmalık biber
- 2 yemek kaşığı dolmalık fıstık
- 2 yemek kaşığı kuş üzümü
- 3-4 adet kuru soğan
- 1 çay bardağı zeytinyağı
- 2 su bardağı pilavlık pirinç
- Yarım demet maydanoz
- 1 tatlı kaşığı karabiber
- 1 tatlı kaşığı şeker
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 1 yemek kaşığı kuru nane
- 1 limonun suyu
- Yeterince tuz
- Dolmaların üzerine kapatmak için 2-3 adet domates
- Kaynar su

Hazırlanışı:
- Zeytinyağı yayvan bir tencereye alınır, dolmalık fıstık eklenir rengi dönene dek kavrulur ardında yemeklik doğranmış soğanlar eklenir ve kavrulmaya devam edilir.
- Pirinçler yıkanır suyu süzülür kavrulan soğanların üzerine eklenir ve kavrulur. Pirinçler iyice kavrulduktan sonra bir çay bardağı kadar su eklenir.
- Pirinçlerin üzerine tuz, şeker, tarçın, karabiber, kuru nane, limon suyu ve en son ince doğranmış maydanozlar eklenir iyice karıştırılıp ocaktan alınır.
- Dolmalık biberler ayıklanıp yıkanır, içleri çok dolu olmayacak şekilde doldurulur. Üzerlerine domates dilimleri yerleştirilir. Geniş bir tencereye dizilir. Boylarını geçmeyecek kadar kaynar su eklenir.Üzerine dağılmamaları için bir porselen tabağı kapatabilirsiniz. Orta ateşte pirinçler yumuşayıncaya kadar pişirilir.

Not:
- Dolmaları pişirmeden derin dondurucuda saklayıp istediğiniz zaman çıkarıp kaynar suyunu ekleyerek de pişirebilirsiniz.
-Dolma içi fazla gelirse derin dondurucuda saklayıp birdahaki sefere kullanabilirsiniz.

10 yorum:

  1. NEŞELİ GÜNLER30 Haziran 2009 16:21

    DEĞİŞİK BİR TARİF BENİM EŞİMDE SİZİN DAMAK TADINIZA YAKIN BESLENİYOR .BUNU ONUN İÇİN DENEMEK İSTERİM BAKALIM NASIL BULACAK .ELLERİNİZE SAĞLIK.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  2. Papatya Prenses1 Temmuz 2009 05:07

    Zaten zeytinyağlı dolma dediğin kuru üzümlü fıstıklı olur ve tabiki "bol" şekerli.

    Ben de çok severim,yazın soğuk soğuk yemeyi.

    Ellerine sağlık Şükrancım..

    YanıtlaSil
  3. merhaba şükran hanım.size bir sorum olacak.ben bu dolmayı yaptım sadece kuşüzümü ile dolmalık fıstık koymadım.ölçüleri aynen kullandım.o kadar pişirmeme rağmen pirinçlerin bazıları dişe dokunuyordu.sizce sebebi ne olabilir?bir sorum daha olacak dolmaların harcına salça veyahutta domates konulmuyormu?pek bir bilgim yokta kusura bakmayın.cevaplarsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  4. bu arada söylemeyi unuttum.harcı dolmaların içerisinde sıkıştırmadım.1 parmak kalacak şekilde boşluk bıraktım.

    YanıtlaSil
  5. Şükran Kayaoğlu2 Ekim 2009 23:25

    arzucum dolmanın pişirilme ölçüsü dolma biberlerin ve pirinçlerin yumuşamasına kadardır, test etmeden ocaktan indirmemek gerekir. Ocağı iyice kısıp pişirmeye devam edersin bir dahaki sefere inş. Birde bu orjinal zeytinyağlı dolma içi tarifidir, yani; şekerli,tarçınlı, fıstıklı, üzümlü. Normal dolma tarifinde domates, acı biber, salça vs. eklenir içe tabiki tarçın, fıstık, şeker falan olmaz normal dolmada.. Onunda tarifini yaynlarım bir ara inş.
    Takıldığın her konuda sorabilirsin canım elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım..

    YanıtlaSil
  6. ocaktan indirmeden baktım şükran hanım.biberler pişmişti ama pirinçler dediğim gibiydi.belki inanmıyacaksınız ama 1 saate yakın ocakta kaldı.suyunumu az koydum harcın içine acaba?bu arada çok iyisiniz herkes sizin gibi cevap vermiyor.salçalı dolma tarifinizide en kısa zamanda bekliyorum.

    YanıtlaSil
  7. merhaba.benim bildiğim pirinç iyice kavrulduktan sonra biraz suda pişirmek gerekir.suyunu iyice çekene dek.pirinçlerin yumuşaması için.şükran hanım 1 çay bardağı su az değilmi?bence bu arkadasın pirinçleri bu yüzden pişmemiş.yoksa dolma için 1 saat çok fazla öyle değilmi.

    YanıtlaSil
  8. ŞÜKRAN KAYAOĞLU4 Ekim 2009 12:50

    arzucum bir talihsizlik yaşamışsın ama inş. bir dahaki sefere yaşamazsın canım. ben uygulamadığım hiçbirşeyi yazmıyorum aynen tarifte yazdığım gibi uyguluyorum.
    Yasemin hn. dolmalar hiç kavrulmadan bile çiğden yapılabiliyor pirinçlerin pilav gibi suda pişmesine bence lüzum yok. bir çay bardağı diye bir ibareyi ben hiç kullanmadım siz nerede okudunuz?

    YanıtlaSil
  9. ''Pirinçler yıkanır suyu süzülür kavrulan soğanların üzerine eklenir ve kavrulur. Pirinçler iyice kavrulduktan sonra bir çay bardağı kadar su eklenir.''
    yazmışsınız şükran hanım.işte burda.dikkatli bakarsanız görürsünüz.

    YanıtlaSil
  10. ŞÜKRAN KAYAOĞLU5 Ekim 2009 16:54

    Yasemin hanım haklısınız, zeytinyağlı biber dolmasının tarifinde 1 çay bardağı bardağı kaynar su var, ancak arzu hn bana soruyu yaprak sarmasının altında sormuştu ve onda harca kaynar su ilavesi yok. ben her uyguladığım tarifi aynen veriyorum. Arzu hn hiç su eklenmeyecekmi sorusunu o kısımda sormuştu bana...

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design