Ayvalık Lezzetleri

Ayvalık'da bulunduğumuz sürede birkaç kez Ayvalık tostu yeme imkanımız oldu. Her yerde bulunuyor Ayvalık tostundan sonra normal kaşarlı tostları biz tosttan saymıyoruz zaten. Orada normal kaşarlı tost diye bir algı yok. Özel ekmeğiyle yapılan tost gerçekten çok lezzetli, boyutu ve zengin içeriğinden dolayı çok doyurucu.

Kahvaltılarımızı kaldığımız pansiyonda yapıyorduk. Pansiyonun şirin terasında açık büfe şeklinde denize nazır olarak.

Kepçe lokantası taze çorbaların, leziz zeytinyağlı yemeklerin bulunduğu mütevazi bir lokanta. 1800 lü yıllardan kalma bir binada hizmet veriliyor. Sahibi Ali Bey ve Oğlu Özkan Bey yemekleri Ayvalığın en kaliteli zeytinyağları ile hazırlıyorlar.

Çorbalar 4-5 saatte bir değiştirildiği için çok taze ve evde yapılmış gibiydi. Bu sebepten Zeynep Nuran'a genelde çorbalarını burada içirmeyi tercih ettik.

Zeytinyağlı yemekler, çorbalar ve etli yemeklerden oluşan zengin bir menüye sahip.

Ben zeytinyağlı yemekler tercih etmiştim. Zeytinyağlı bamya,

Kabak çiçeği dolması. Üstteki resmi sahildeki çay bahçesinin önünde çekmişim. Sakız kabağının ucundaki çiçekten dolma yapılıyor.

Kabak çiçeği dolması yoğutlu olarak gerçekten çok lezizdi. Ve kırmızı pancarlı salata..

Bir diğer Lezzet durağımız ise "Girit Mutfağı" lokantasıydı. Günlük yemek yapılan ve öğleden sonra 15:00 gibi kapanan bir lokanta. Tavsiye üzerine gittik ilk gidişimizde kapalı olduğu için sonraki gün saha erken saatte orda olmaya karar verdik. Zeytinyağlı yemekler burdada ön planda.
Ekşili köfte ve
Yoğurtlu Muhiye denedim. Eşimin otlarla arası pek iyi olmadığı için o salçalı köfte yemişti. Muhiye; ismini aklımda tutmakta zorlandığım bir yemek oldu. Hatta unuttuğum için orda bir kaç kez sormuştum. Kuzu etiyle pişirilen yöresel bir ot yemeği. Gerçekten lezizdi.
Ege'de tatil yapmanın benim için bir avantajıda yediğimiz yemekler genelde zeytinyağlı sebze yemekleri olduğu için kilo almadan eve dönmeyi başarmak oldu.

Güler pastanesinden bahsetmeden geçmek olmaz. Güler pastanesinin sakızlı zeytinyağlı kurabiyeleri dillere destan olmuş da bizim orda haberimiz olmuş..
Görüntüye bakarsanız normal kurabiye, pastane derseniz çok mütevazi..Ama kurabiyelerin tadı bir harika. Mis gibi sakız kokuyor.
Kurabiyelerden bir kaç tane alıp sahildeki çay bahçesinde denemiştik. İstanbula gelirkende kurabiyelerden tekrar aldık.
Sakızdan sadece kurabiye yapılmıyor. Bir diğer sakızlı mamuller yapan pastane ise İmren Pastanesi. Pansiyon sahibimiz Nedim Bey'in tavsiyesi üzerine İmren pastenesine de uğradık.

Lor tatlısı be sakızlı dondurma denedik. Sakızlı dondurma birkaç yerde yapılıyor Ayvalık'ta, ancak en iyisi İmren Pastanesinde yediğimizdi. Sakızların Yunanistan'dan getirildiği söyleniyor.

Ayvalık sularından çıkan Papalina adlı balığı da denedik.Papalinanın tadı hamsiye benziyor. Şuan mevsimi olmadığı için balıkçılarda da çok az bulunuyordu. Sahilde küçük bir balık hali var. Balıkçıların getirdikleri balıklar taze taze satılıyor. Halin yanındaki bir restoran isterseniz sizin satın aldığınız balıkları pişirip size servis yapıyor.
Ben papalina eşim de çipura yemişti.
Cunda Adası ve Şeytan sofrası bir daha ki yazımda olacak..