Etli Nohut


En sevdiğim kuru bakliyatlardan biri olan nohutun tarifini sizlerle de paylaşmak istedim. Kış aylarında yanında tereyağlı pirinç pilavı, turşu ve ayranla birlikte etli nohuta bayılırım. Tabi yemeğin lezzetli olası için nohutun kalitesi ve muhakkak bir gece öncesinden ıslatılmış olması çok önemli. Ben genellikle düdüklü tencerede hazırlıyorum bu yemeği. Tüm malzemeyi tencereye atıyorum ilk buhar sesinden sonra 35 dk pişiriyorum, yemek hazır!

Bu aralar etrafımda bir çok insan diyet yapıyor. Bende geçen yıl bir azimle başlamış ve doğumdan kalan kilolardan 12-13 kg vermiştim 6 ayda. Ancak ideal kiloma gelmem için hala 5 kg fazlam var. Şimdi tekrardan başladım diyete ve kalan 5 kiloyu da vermeye azmettim. Umarım bu seferde başarılı olurum....

Malzemeler:
- 2 su bardağı nohut ( bir gece önceden ıslatılmış)
- 250 gr kuşbaşı doğranmış et
- 1 büyük baş yemeklik doğranmış soğan
- 1 yemek kaşığı domates salçası ( yarı yarıya biber salçası da kullanabilirsiniz)
- 4 yemek kaşığı sıvı yağ
- Yeterince tuz
- Acı seviyorsanız 1 adet kuru acı biber veya pul biber)
- Kaynar su

Hazırlanışı:
Düdüklü Tencere için;
Tüm malzemeleri düdüklü tencereye alıp nohutların üzerini geçecek kadar kaynar su ilave edip kapatıyoruz. İlk buharı çıktıktan sonra düdüklü tencerenin tıpasını kapatıp 35 dk pişiriyoruz.
Benim tencerem eski tarz düdüklü tencerelerden. Nohut bu şekilde düdüklü tencerede çok pratik oluyor. Hiç bir malzemenin önceden pişmesine gerek kalmıyor. Ben genellikle düdüklü tencerede pişiriyorum.

Normal Tencere İçin;
Islatılmış nohut bir tencereye alınır ve çok yumuşamayacak kadar haşlanır. Diğer tencereye etler alınır. Suyunu bırakıp çekene kadar pişirilir. Sıvı yağ ve soğanlar eklenir. Biraz kavrulduktan sonra salça eklenir. Haşladığımız nohut suyuyla birlikte tencereye eklenir. ( suyu çok fazlaysa bir kısmını eklemeyin) Ardından tuzu eklenir orta ateşte nohutlar yumuşayana kadar pişirilir.

11 yorum:

  1. benimde en sevdigim kuru bakliyat nohuttur.nefis görünüyor.elinize saglık.mutlu yıllar dilerim..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Görüntü muhteşem ellerine sağlık arkadaşım ben de çok severim etli nohutu :))Mutlu yıllar dilerim.......

    YanıtlaSil
  3. Bulutsuz gökyüzü senin olsun demiştim; ümitlerin solmasın, tükenmesin diye. Yeni yılda hiç ümitsiz kalmaman ve hayallerine kavuşman dileğiyle..Mutlu Yıllar...

    YanıtlaSil
  4. Canım çok severişm ellerine sağlık foto süper sunum harika:)))

    YanıtlaSil
  5. cnm ellerine sağlık ,pek severim nohutuda iyi seneler diliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık ,fotoğraf çok profesyonelce çekilmiş,ben de düdüklü tencerede pişiriyorum nohut, fasulye gibi yemekleri, gerçekten çok pratik ve lezzetli oluyor

    YanıtlaSil
  7. ... HiLâL ...31 Aralık 2009 12:07

    ımhh bayılrım nohuta:)ellerinize sağlık..iyi seneler...

    YanıtlaSil
  8. Sevdiklerinin yanıbaşında olduğu, sağlıkla geçireceğin bir yıl dilerim. Mutlu Yıllar..

    YanıtlaSil
  9. Ayşe'nin Mutfağı31 Aralık 2009 16:08

    Yeni yılda, her şeyin gönlünüzce olmasını diler, tüm beklentilerinizin gerçekleşmesini temenni ederim. Mutlu yıllar...Grubuma katılımlarınızı bekliyorumhttp://www.facebook.com/inbox/?tid=1209515398013#/group.php?gid=239887696688

    YanıtlaSil
  10. düdüklüde yaparken soğanı salçayı kavurmuyormusunuz şükran hanım??

    YanıtlaSil
  11. ŞÜKRAN KAYAOĞLU2 Şubat 2010 15:32

    hayr kavurmuyorum..

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design