Sütlaç

Annemin ve kayınvalidemin sıklıkla yaptığı sütlacı ben ilk kez yaptım. Tarifi annemden almıştım. Herşeyi ölçüsüz göz kararına göre yapan annem her ne kadar ölçü vermekte zorlansada sütlaç çok lezzetli oldu ve kıvamıda yerindeydi.

Bu arada blog magazinin 3. röportajı da yolda. Zannediyorum hafta sonuna doğru yayınlamış olurum. Kiminle yaptığım ise şimdilik gizli kalsın...

Malzemeler:
- 1 lt süt
- 4 su bardağı su
- 1 su bardağı pirinç ( kırık pirinç olursa daha iyi olur)
- 1 su bardağı toz şeker
- 2 yemek kaşığı pirinç unu
- İsteğe göre 1 paket vanilya
- Üzeri için tarçın

Hazırlanışı:
Tencereye 3 su bardağı suyu ve pirinci alın. Kısık ateşte pirinçler yumuşayana kadar haşlayın. Gerekirse bir miktar su daha ekleyebilirsiniz. Yumuşayan pirinçlerin üzerine 1 lt sütü ve şekeri ekleyin. Süt kaynamaya başladıktan sonra 2 yemek kaşığı pirinç ununu 1 su bardağı su ile karıştırıp, tenceredeki kaynar karışımdan da biraz ekleyip ılıtın. Karışımı tencereye ekleyip hızlıca karıştırın. Bir taşım kaynattıktan sonra ocaktan alın. Bu aşamada isterseniz bir paket vanilya ekleyebilirsiniz. Kaselere paylaştırıp soğumaya bırakın. Servis yaparken üzerine tarçın serpiştirebilirsiniz.

5 yorum:

  1. gümüşlerin hobi dünyası22 Aralık 2009 01:30

    çok güzel görünüyor.sütlaça bayılırım.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Şükran'cım ellerine sağlık bana sütlaç olsun yeter.Ben içine bir kutu krema katıyorum istersenöylede dene harika oluyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. sevil(birdemliksohbet)22 Aralık 2009 12:22

    şükran hanım ellerinize saglık nefis olmuş..afiyetle yemek nasip olsunsevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık. En güzel sütlü tatlılardan birini yapmışsın. Ben bazen tutturamıyorum ama yapmaya devam:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Bayılrıımm canım ellerine sağlık harika gözüküyor...

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design