Keşkül


Uzun zamandır denemek istediğim bir tarifti dün akşam deneme imkanı buldum. Hafif bir sütlü tatlı.. Badem tozu ve hindistan cevizinin oluşturduğu aroma keşkülü klasik muhallebiden ayırıyor.

Malzemeler:
- 1 litre süt
- 1 su bardağı şeker
- 1 çay bardağı badem tozu
- 2 yemek kaşığı hindistan cevizi

Terbiye için:
- 1 yumurta sarısı
- 1.5 yemek kaşığı pirinç unu
- 1.5 yemek kaşığı buğday nişastası
- 1 çay bardağı soğuk su
- 1 paket vanilya

Hazırlanışı:
- Bademlerin kabuklarını soyabilmek için 15 dk kaynar suda bekletin, kabuklarını soyun ve un haline getirmek için robottan geçirin.
- Süt, şeker, hindistan cevizi ve badem tozunu tencereye alın arada karıştırarak kaynatın. Ben bu aşamada bademler robotta tam olarak un haline gelmediği için el blenderi kullandım.
- Bu arada başka bir kapta iyice çırptığınız terbiye malzemelerinin içine kaynayan süt karışımından azar azar ekleyip karıştırarak ılıtın. Ve ılık hale gelmiş terbiyeyi tencereye hızlıca karıştırarak ilave edin. Bir taşım kaynatarak ocaktan alın.
- Kaselere paylaştırın ve soğuk servis yapın.

5 yorum:

  1. Mutfak Havlusu13 Aralık 2009 15:07

    Bende kaç zamandır denemek istiyorum umarım en yakın zamanda denerim,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Hımm ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Şükrancım ellerine sağlık bende çok severim sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Bugün tüm blog arkadaşlarım anlaşmış gibi tatlı. krizdeyim ama haksızlık bu. eline sağlık nefis bir görüntü ve lezzet.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık. Bademli keşkül hayranıyım. Bloğunuzu tılsımlı tatlarda görüp atladım geldim hemen. Çok hoş görünüyor. Denemek üzere not ettim.

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design