Tahinli Kurabiye 2


Daha öncede tahinli kurabiye yapmış ve sizlerle paylaşmıştım. Ancak bu tarif öncekinden biraz farklı. Önceki tarif biraz sert ve büsküvi tadındaydı. Bu tarif ise yumuşak tahin helvası gibi. Ağızda dağılıyor ve tahin aroması daha yoğun hissediliyor. Üstelik önceki tarifte margarin kullanılıyordu, yeni tarifte ise sadece 1 çay bardağı sıvı yağ kullanılıyor. Bu satırları yazarken şuan televizyonda dönen bir araba reklamındaki söz aklıma geldi ve içinden gülüyorum. "Biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu"

Malzemeler:
- 1 su bardağı tahin
- 1 çay bardağı ayçiçek yağı
- 1 su bardağı pudra şekeri
- 1 su bardağı dövüşmüş ceviz
- 1 paket vanilya
- 2 su bardağı un ( ben 2.5 su bardağı kullandım)

Hazırlanışı:
Un dışındaki malzemeleri bir kapta karıştırın. Üzerine unu azar azar eleyerek ekleyin. Gerekirse un ilavesi yapın. Undan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayın. Yassıltmadan yağlı kağıt serili tepsiye dizin ve 170 derecede ısıtılmış fırında üzeri hafif kızarıncaya kadar pişirin.

Tarif : Lezzet dergisi 2009 Aralık

11 yorum:

  1. kiyir kiyir agza alinca dagilan nefis bir kurabiye olmus elinize saglik

    YanıtlaSil
  2. ellerinize saglık ama ben bu tarifin aynısından yaptım ama çok yugurdugum halde birbirine yapışmadı bende tepsiye bastırarak koydum tadı çok güzel oldu ama kurabiye şeklinde yapmanın püf noktalarını yazarmısınız

    YanıtlaSil
  3. ŞÜKRAN KAYAOĞLU21 Aralık 2009 00:56

    bahar çiçeği yorumun için teşekkürler..fatma hn hamuru toparlamak biraz zor oluyor bu kurabiyede içeriğindeki tahinden dolayı. hamur toparlanmıyor diye fazladan un eklememek lazım. Gerekirse ellerimizi biraz yağlayarak yuvarlakları o şekilde yapmak gerekiyor. Ben bir dahaki denememde bir adet yumurta sarısı ilavesiyle denemeyi düşünüyorum toparlayıcı özelliğinden dolayı. sonucu sizinlede paylaşırım inş.

    YanıtlaSil
  4. Bulezzeti çok iyi biliyorum sıksık yaparım ve enfes olur. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. kurabiyeler nefis gözüküyor teyzem yapar bu tariften, kurabiye canavarı ben de afiyetle yerim, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. cocukdayaparimkariyerde30 Aralık 2009 19:29

    Kurabiye iştah açıcı, ellerinize sağlık.. Ben ayrıca tabağınızı da beğendim :)) Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Uuu çok güzel görünüyor. Blogumda denemem gerekenler kısmına bunu da ekledim :) Nasıl böyle çatlıyorlar? Bir püf noktası var mı?

    YanıtlaSil
  8. tarifini denedim süper oldu sagol

    YanıtlaSil
  9. bende en kısa zamanda deniycem teşekkürler şükran abla

    YanıtlaSil
  10. Bu kurabiyeleri sizin tarifinizle denedim ve çok beğendim.Bloğunuzun linkini vererek yayınladım.Tarif için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. ben dün akşam denedim yalnız çok şekerli geldi bize,birde 2.5 su bardağı un koyduğum halde hala hamur yumuşaktı top olarak koyduğum halde yayılıyordu bu normalmi,birde sizinkiler kadar çatlasmadı,biraz un miktarını artırsam daha çok çatlarmı acaba?

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design