Etimek Tatlısı

Etimek tatlısını geçen cuma gelecek komşularımız için hazırlamıştım. Gelişleri iptal olunca bende tatlıyı annemlere götürmüştüm. Annem -şeker oranı tam kıvamında olmuş- yorumu yaptı tadınca. Bu tatlının farkı şerbetindeki mükemmel karamel kokusu. Şekeri karamelize ederek şerbet hazırlanıyor. Normal şerbetlere göre biraz uğraştırıcı oluyor tabi ama bu uğraşıya değiyor bence..

Malzemeler:
- 1 paket tuzsuz etimek

Şerbeti İçin:
- 1,5 su bardağı şeker
- 2 su bardağı su
- Çeyrek limonun suyu
Muhallebisi İçin:
- 1 lt süt
- 100 gr margarin
- 1 su bardağı un
- 1 su bardağı şeker
- 1 paket vanilya

Üstü için:
- 1 su bardağı soğuk süt
- 1 poşet krem şanti
- Süslemek için hindistan cevizi, toz fıstık, dövülmüş ceviz vs.

Hazırlanışı:
- Etimekleri dikdörtgen borcama dizilir.
- Şerbeti için; 1,5 su bardağı şeker tencereye alınır kısık ateşte arada karıştırılarak karamel hale getirilir. Şeker tamamen eriyip karamel haline geldikten sonra suyu eklenir.(Bu aşamada çıkan seslerden korkmayın :) ) Karıştırmaya devam edilir. Sertleşen şekerler tekrar eriyecektir. Kaynayınca limon eklenir ve 5-10 dakika daha kaynatılır. Kıvamlı bir şerbet olması gerekiyor. Şerbet sıcağa yakın ılıkken etimeklerin üzerine gezdirilir.
- Muhallebisi için; margarin eritilir, un ve şeker eklenir kavrulur ve süt eklenir. Muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırılır. Vanilya eklenir, ocaktan alınır mikserle çırpılır. Şerbeti iyice çeken etimeklerin üzerine dökülür.
-Muhallebi oda sıcaklığında soğuduktan sonra üzerindeki tarife göre hazırlanan krem şanti muhallebinin üzerine sürülür. Buzdolabında en az 2-3 saat soğutulur. Servisden önce üzeri süslenir ve dilimlenerek servis yapılır.

10 yorum:

  1. slmharika görünüyor ellerine sağlık canım.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. slmharika görünüyor ellerine sağlık canım.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. cok severim bendeeeeeeeeeeeee

    YanıtlaSil
  4. YESIMLI TARIFLER5 Aralık 2007 20:16

    ay bide ben yapsaydım bunu ya çok güzel görnüyorrellerine sağlıkkocaman sevgilerr

    YanıtlaSil
  5. zerrin - misss5 Aralık 2007 22:08

    merhaba Şükran,bende pek severim etimek tatlısını.Çocukluğumun tatlısı :))ellerinize sağlık.Dİlim müthiş iştah açıcı görünüyor.sevgiler..www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  6. Harika bir tarif,yapmak istedigim tatli türü insal. ertelemeyip yakin bir zamanda yapmak istiyorum,elamli toplarda bir harika olmuslar.Ellerine saglik canim.Iyi pazarlar.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık ablacım, gerçekten güzel bir tarif. dilim super dün yaptım herkes beğendi tavsiye edrm bana çok tatlı gb geldi.Bir dahaki sefere şerbetine 1 brd şekerle yapmayı düşünüyorum.üstünü narla süsüledim görünüş super oldu.sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Büşra cım tarifleri deneyip beğenmene çok sevindim. Afiyet olsun. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. sevgili şükran hanım nette gezinirken sizin yağsız elmalı kekinizi gördüm ayrıca hafif bir diyetle 7 kilo verdim diyorsunuz nasıl yaptınız bu diyeti halen yapıyormusunuz yazarsanız sevinirim sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  10. diyet için mevsimlerdenroma adlı blogdan gerekli bilgileri alabilirsiniz...

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design