Kabak Tatlısı

Malzemeler:
- 1,5 kg bal kabağı
- 2,5 su bardağı toz şeker

Hazırlanışı:
Kabaklar soyulup, irice dilimlenir. Geniş bir tencereye alınır ve üzerine toz şeker eklenerek en az 4 saat, en fazla bir gece bu şekilde kapağı kapalı olarak bekletilir. Sulanan kabaklar ocağa alınır, önce yüksek ateşte 10 dk kaynatılır, sonra altı biraz kısılıp kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirilir.(şerbeti çok fazla kalmışsa en son kapağı açık olarak bir süre pişirilebilir) Soğudukdan sonra üzeri; ceviz, hindistan cevizi veya fındıkla süslenerek servis yapılır.


4 yorum:

  1. hmmmmm
    elerine saglik canim
    harika gorunuyor

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  2. harika olmuş ellerine sağlık
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor kabak tatlısı..

    Sert ve koyu renkli olanlar demişsiniz merak ettim dış kabuk rengimi koyu olmalı...

    ben hiç beceremiyorum da.. geçtiğimiz günlerde (burada pek bu kabaklardan bulunmuyor) markette gördüm atladım hemen. eve gelip kestiğimde gördümki içi bembeyaz.. :( Çok kötü...

    O yüzden nasıl seçileceğini öğrenmeli :)

    Sıcacık sevgiler
    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  4. Şükran Kayaoğlu14 Aralık 2007 16:35

    Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler.
    Zerrin; Kabağın iç kısmının koyu turuncu renginde olması gerekiyor. Anladığın kadarıyla sen bütün bir kabak almışsın. Burda kabaklar marketlerde dilimlenmiş ve streçlenmiş olarak satılıyor genelde. İç rengini görüp sertliğini kontrol edebiliyoruz.
    Türkiye'de değilsin sanırım. İnşallah kısa zamanda güzel bir kabak bulup denersin...

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design