Elmalı Toplar

Cumartesi kayınvalidemlere götürmek için yaptığım elmalı topları, daha önce bir pastaneden alınan lokumların metal kutusuna dizdim. Kayınvalidemleri kutusundan dolayı hazır olmadığına inandırmamız biraz zor oldu. Hindistan cevizi, kakao ve antep fıstığı tozuna buladığım toplar truffle görüntüsünde oldular. Çok pratik ve hafif bir tatlı. Kayınvalidemin diabet rahatsızlığı olduğu için mümkün olduğunca hafif ve az şekerli tatlılar yapıp götürmeyi tercih ediyorum. Elmalı toplar buzdolabında bir gün bekletilirse daha lezzetli oluyorlar.

Malzemeler:
- 3 adet büyük boy elma
- 2 paket kakaolu veya çifte kavrulmuş pötibör büsküvi
- Bir avuç iri dövülmüş ceviz
- 1-2 yemek kaşığı kakao
- İsteğe göre topları bulamak için hindistan cevizi, kakao, toz ceviz, toz fındık, toz antep fıstığı vs.

Hazırlanışı:
Elmalar soyulur ve rendelenir. Büsküviler blenderda veya elle toz haline getirilir. Elma, büskiviler, ceviz ve kakao yoğurulur. Ceviz büyüklüğünde parçalar alınır, avuç içleri ıslatılarak yuvarlanır. Daha sonra istenilen malzemeye bulanarak servis tabağına dizilir.

13 yorum:

  1. kizilciksurubu3 Aralık 2007 14:02

    Elmali toplar sahane görünüyor,ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor nefisss !! Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Selam, Çok pratik ama çok enfes olmuşlar. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. zerrin - misss3 Aralık 2007 18:38

    Hımmm ben de olsa inanmam :)))Ellerinize sağlık. enfes görünüyorlar...sıcacık sevgiler...www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  5. YESIMLI TARIFLER3 Aralık 2007 21:36

    şükranım ben inanmadım zaten hadi beni de inandır ;)))çok güzel ve pratikler ellerine sağlıkbu arada diyabetliler için etkinlik olmuştu http://defnenin.blogcu.com/ adrsinde burdan farklı tariflere de ulaşabilirsinsevgiylee

    YanıtlaSil
  6. Bayram yaklasirken hazirliklarda basliyor tatlilar sekerlemeler,elmali toplar cok güzel olmus elinize saglik

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşlar güzel yorumlarınız için teşekkürler, yeşim verdiğin link işime yarayacak saolasın..

    YanıtlaSil
  8. Ben de hazırladığım bu topçukların üzerine çikolata sosu döküp hindistan ceviziyle süslüyorum..Her ikisi de enfis oluyor :)Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. güzel gözüküooo

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize saglik cok guzel gorunuyorlar Sukran Hanim:) yiyenlerede afiyet bal seker olsun ins....

    YanıtlaSil
  11. ben içine tarçın da koyuyorum. çok güzel bir tat veriyor. tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  12. (enfes!!) görünüo çok super :D

    YanıtlaSil
  13. ben yaptım.içine sadece kakao ve elma koydum üstünü de hindistan cevizi ile kapladım. süper oldu.



    Teşekkürler :D

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design