Karnıbaharlı Makarna


Belki ilk duyulduğunda karnıbahar-makarna ikilisi kulağa pek hoş gelmeyebilir. Ben dün akşam bol baharatla denedim ve sonuç gerçekten düşündüğümden çok daha iyiydi. Birçok kişi ve özelliklede çocuklar karnıbaharı pek sevmezler. Karnıbaharı makarnayla denemek, belki bu sebzeyi yemeyenlerin yemesine vesile olabilir. Hazır mevsimindeyken denemenizi tavsiye edebilirim.

Malzemeler:
- 1 küçük karnıbahar
- 1 paket makarna
- 1 adet soğan
- 3 diş sarımsak
- 1 yemek kaşığı salça
- 1 er çay kaşığı; kuru nane, pul biber, toz acı biber, karabiber, kekik
- Sıvı yağ, kaynar su ve tuz

Hazırlanışı:
- Makarna çok yumuşak olmayacak şekilde tuz ve sıvıyağ eklenmiş kaynar suda haşlanır ve süzülür.
- Karnıbaharlar küçük çiçeklere ayrılır, yıkanır.
- Geniş bir tencerede soğan ve sarımsak sıvı yağ ile kavrulur, salça eklenir. Ardından karnıbaharlar ve diğer baharatlar eklenerek karıştırılır. Karnıbaharların üzerine 1 çaybardağı sıcak su eklenir (makarnanın suyundan olabilir) ve 5-10 dk kadar pişirilir.
- Karnıbaharlar biraz pişip yumuşadıktan sonra makarnalar karnıbaharların üzerine dökülür ve karıştırılır. Yanında turşu ve yoğurtla servis yapabilirsiniz.

5 yorum:

  1. zerrin - misss13 Aralık 2007 15:54

    ne değişik bir fikir...denemeli.. karnıbahar yemeyenlere yedirmeli :)))ellerinize sağlıksıcacık sevgiler...www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  2. blog masette gordum yettim geldimellerine saglik canim enfes olmus gercektendekissXXX

    YanıtlaSil
  3. blog masette gordum yettim geldimellerine saglik canim enfes olmus gercektendekissXXX

    YanıtlaSil
  4. DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN CANIM ARKADASIMNICE GUZEL TARIFLERLE NICE MUTLU YILLARA...NOT:yanımda oturdugundan yorum yazarken beni görürsün diye kısa tuttum:)

    YanıtlaSil
  5. Şükran Kayaoğlu14 Aralık 2007 11:45

    Sultan'cım teşekkür ederim canım benim. İnşallah beraber mutlu, huzurlu senelere...

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design