Ev Yapımı Bebe Büsküvisi

Kızıma kahvaltısında peynir, yumurta, tereyağı ve reçelle birlikte bazen birkaç adet hazır bebe büsküvisi yediriyordum. Hazır bebe büsküvileri hakkında birkaç olumsuz bilgi duyduktan sonra evde bebe büsküvisi hazırlamaya karar verdim. İnternette biraz araştırdım ve aşağıdaki kendi tarifimi oluşturdum. Şeker yerine, pekmez kullandım. Yağ olarak tereyağ kullandım. Kabartma tozu ve vanilya eklemedim, aroma vermesi için çok az limon ekledim. Bebe büsküvisi diye yaptım ama ortaya çok mükemmel bir kurabiye çıktı diyebilirim.

Tereyağı ve pekmez o kadar birbirine yakışmışki; dışı büsküvi tadında içi de sanki pekmezli un helvası gibi yumuşacık. Gerçi pekmezli un helvası diye birşey varmı bilmiyorum ama yapılırsa güzel birşey olacağından eminim..

Malzemeler:

- 100 gr oda sıcaklığında tereyağı
- 1 çay bardağı pekmez
- 1 yumurta
- 1 yemek kaşığı yoğurt
- 14-15 tepeleme yemek kaşığı un
- Birkaç damla limon suyu


Hazırlanışı:
Tüm malzemeler karıştırılır un az gelirse biraz daha eklenebilir. Elle yuvarlayarak veya merdane ile açıp kalıpla istenen şekil verilir. Sert olmaması için çok ince olmaması gerekiyor. 170 dereceye ayarlanmış fırında 15 dk çok kızartmadan pişirilir.

3 yorum:

  1. ÇOK ÖZENDİM VALLAHİ DENEK İSTİYORUM...ELLERİNE SAĞLIK :)))

    YanıtlaSil
  2. Benimkide büyüsün bende yapayım kızıma bu büskivilerden:)
    Ellerine sağlık çok güzel olmuşlar
    Ballkabak

    YanıtlaSil
  3. Esin (Huysuzbalık)19 Nisan 2009 23:49

    Çok mantıklı evde yapmak bisküvileri bence de . En azından içinde ne olduğunu biliyorsunuz. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design