Yumurtalı Kaldirik Otu

Birkaç hafta önce sitemi takip eden bir okurum, kaldirik otu da dahil olmak üzere çeşitli otların tariflerini yayınlamamı istemişti. Bende İstanbul'da semt pazarlarında bile zor bulunduğunu söylemiştim. Bu cevabın hemen akabinde komşum Çiğdem Hanım kendisine Samsun'dan gelen kaldirik otu ve köy ekmeğinden bana da getirdi. Bende hemen Çiğdem Hanım'ın tarifiyle yumurtalı kavurmasını yaptım. Biz genelde ot kavurmalarının en son üzerine yumurtayı kırar ve fazla karıştırmayız. Bu şeklinde ise önce yumurta iyice pişirilip sonra otlar kavruluyor. Bu halide gayet güzeldi.
Malzemeler:
- Yarım kg haşlanmış kaldirik otu
- 1 baş soğan
- 1-2 yumurta
- Sıvı yağ
- Tuz, pul biber
Hazırlanışı:
Tavaya sıvı yağ alınır, yemeklik doğranmış soğanlar kavrulur ve yumurtalar kırılıp pişirilir. Yumurtalar piştikten sonra doğranmış kaldirik otları eklenir, karıştırılır tuz ve biberi eklenir. Ocak kısık ayara getirilir, kapağı kapalı olarak kısık ateşte bir süre pişirilir. Bu şekilde özellikle sap kısımları daha yumuşak oluyor. Otlar yumuşayınca ocaktan alınır.

15 yorum:

  1. Mrb arkadaşım çok güzel bir blog olmuş başarılarının devamını dilerim..
    Benim siteme de beklerim www.anindayorum.com
    Hoşçakal...

    YanıtlaSil
  2. merhaba şükran hanım.otların tarifini ben istemiştim sizden.size çok tesekkür ederim talebimi dikkate aldığınız için.bazıları yumurtayı en son kırıyor ve fazla pişirmiyor.benim eşimde yumurtanın çok pişmişini seviyor.tam eşimin istediği gibi yapmışsınız çok tesekkür ederim en kısa zamanda yapıcam.başka tariflerinizi merakla ve heyecanla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  3. şükran hanım otu kaç dakika haşlıyoruz?

    YanıtlaSil
  4. son bir soru daha şükran hanım pişirirken hiç su koymuyormuyuz?su an tarifi defterime yazıyorumda yazdıkça aklıma geliyor kusura bakmayın lütfen :))

    YanıtlaSil
  5. merhaba Asuman Hanım, isminizi de öğrenmiş oldum.
    Bana haşlanmış olarak gelmişti ancak rengi dönüp çok ezilmeyecek şekilde haşlanması gerekiyor. 10-15 kadar haşlanması yeterli olur.

    YanıtlaSil
  6. Pişirirken eğer kısık ateşte kapağı kapalı olarak bir süre pişirirseniz kendisi sulanır.İlave su gerekmez. Ben genelde bu yöntemi kullanırım.

    YanıtlaSil
  7. Pişirirken eğer kısık ateşte kapağı kapalı olarak bir süre pişirirseniz kendisi sulanır.İlave su gerekmez. Ben genelde bu yöntemi kullanırım.

    YanıtlaSil
  8. peynir hösmelimi29 Nisan 2009 13:14

    Bende cok severim kaldirik otunu.Bendede Melevcan var.
    Bilmem bilirmisiniz.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  9. otlara karşı bi ilgi başladı bende...

    nefis görünüyor..

    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. çok degişik ve lezzetli bir yemek olmuş.bende degişik otlara ve yemeklerine meraklıyımdır:)elinize saglık.

    YanıtlaSil
  11. 10-15 dakikamı saniyemi?

    YanıtlaSil
  12. Burçin hn merhaba 10-15 dakika çünkü kaldirik diğer otlara göre daha sert ve sap kısmı daha fazla. Direk dakika hesabı yerine önceki yorumda yazdığım gibi rengi dönüp yumuşayacak ancak çok ezilmeyecek otlar.

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Şükran hanım. Kaldırık yaparken bir öneri de benden olsun.Yumurtaları kırmadan önce küçük doğranmış bir miktar pastırmayı kavurursanız mükemmel bir lezzet olacak deneyin derim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. ŞÜKRAN KAYAOĞLU5 Mayıs 2009 11:36

    Teşekkürler Aslı hn bir daha kaldirik otu bulabilirsem bu şekilde deneyeceğim inş.

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design