Elmalı Yağsız Kek


Yaklaşık iki aydır yediklerime dikkat etmeye çalışıyorum. Hem sağlıklı beslenmek hemde fazla kilolarımdan kurtulmak için hafif bir diyet uyguluyorum. Şuana kadar 7 kg verdim. Uyguladığım diyette ikindi vakitlerinde yarım paket diyet büsküvi yeme hakkım var ben diyet büsküvi yerine evde hazırladığım bu tarz keklerden küçük bir dilim yemeyi tercih ediyorum.
Malzemeler:
- 3 yumurta
- 1 su bardağında 2 parmak eksik toz şeker
- 1.5 su bardağı un
- 1 paket kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 2-3 adet soyulup küp şeklinde doğranmış elma
- Bir avuç ceviz içi

Hazırlanışı:
- Yumurta ve şeker beyaz krema halini alıncaya kadar mixerle çırpılır.
- Un, tarçın, kabartma tozu eklenir ve kaşıkla yumurtalı karışıma yedirilir.
- Elmalar ve ceviz içi eklenir ve yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş küçük düz bir tepsiye dökülür.
- 170 derecede pişirilir.

3 yorum:

  1. elmalı keki çok severim şöyle bol tarçınlı cevizli ımmmmmellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil
  2. zerrin - misss2 Nisan 2009 13:55

    şükrancığım harika..ben de söz de diyet yapıyorum. dün akşam yogaya gittim. Sonuna doğru iyi gidiyorsun diyorum kendi kendime. son 5 dakikasında gözümde kebaplar uçuşmayaa başladı. sonuçmu kebapçıda aldık soluğu akşamın geç saatinde mideme kebap girdi nefsim de rahatladı ben de :)) Ama bu yağsız kek hoşuma gitti. :)ellerinize sağlık olsun..sımmsıcak sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. bunu kesin denemem lazım. Cünkü birçok beğendiğim tarifi içinde çok yağ olduğu için canım yapmak istemiyor, yerken genelde vicdan azabı cekiyorum ama. Bu yağsız kek ise çok hoşuma gitti, en yakın zamanda deneyeceğim.Sevgilerimlewww.gozdetarifler.com

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design