Hindistan Cevizli Kek

Dışı kıtır kıtır içi pamuk gibi yumuşaşık bir kek.. Mis gibide hindistan cevizi kokuyor. Kek bir gün bekledikten sonra daha da lezzetli bir hal alıyor.
Sade kekleri çok sevmediğim için genelde havuçlu kuru meyvalı, tarçınlı değişik malzemeli kekler yapardım ama bundan sonra bu keki tekrar yapabilirim.
Diyette olduğum için ben çok fazla yemedim ama diyetimi bozdurabilir bu kek. O yüzden sabah kekin kalan büyük kısmını eşime verdim iş yerine götürmesi için.
Şuana kadar 9 kilo verdim artık etraftaki insanlar kilo verdiğimi bariz farkediyorlar. Bu beni daha çok motive ediyor. Aynı zamanda insan diyetteyken nimetin lezzetini daha iyi anlıyor, iradeyi kullanmayı öğreniyor ve nimetlerin şükrünü eda edebiliyor.
İnsanın kendini istediği gibi görmesi hissetmesi çok güzel bir durum ama daha da önemlisi sağlıklı yaşamak. Bizlere bahşedilen bu beden emanetini koruyarak gereksiz sağlıksız şeylerle kendimize zulmetmemek belki.
Diyet kelimesinin manası genel itibariyle yanlış biliniyor. Birşey yemeyerek zayıflamaya çalışmak, aç kalmak olarak algılanıyor. Oysaki ben hayatımda son 2.5 ayda beslendiğim kadar sağlıklı beslendiğimi sanmıyorum. Normalde biraz aç kalsam gözlerim kararmaya başlardı benim ama şuan öyle birşey kesinlikle yok.


Gelelim pamuk kekimizin tarifine;

Malzemeler:
- 3 adet yumurta
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 su bardağı ılıtılmış süt
- Yarım su bardağından bir parmak fazla sıvı yağ
- 1 su bardağı hindistan cevizi
- 2 yemek kaşığı limon suyu
- 2.5 su bardağı un
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya

Hazırlanışı:
- Yumurtalar mikserde çırpılır, toz şeker eklenir beyaz köpük şeklini alana dek çırpmaya devam edilir.
- Hindistan cevizi ve limon suyu eklenir tekrar çırpılır.
- Sıvı yağ ve ılıtılmış süt eklenir tekrar çırpılır.
- Karışıma un, kabartma tozu ve vanilya elenerek eklenir ve kaşıkla çırpmadan karıştırılır.
- Yağlanmış ve un serpiştirilmiş kalıba dökülür. Önceden ısıtılmış 170 dereceye ayarlanmış fırında pişirilir.

4 yorum:

  1. kirazdünyası16 Nisan 2009 11:14

    kokusu burnuma geldi nasıl canım çekti anlatamam...

    harika görünüyor,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. canim kekin goruntusu lezzetini anlatiyor sanki

    ellerine saglik

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  3. mrb ben busra elerine sağlık ablacım görüntü superrrrrrrrrrrpamuk gibi olduğu belli oluyo zaten dilimde insanin iştahını açıyor. en kısa zamanda mutlaka deneyecem.tarifler süper elerine sağlık başarılar...

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design