Elmalı Rulo Kurabiye

Elmalı rulo kurabiye, ıslak kek gibi biz küçükken annemin sıkça yaptığı lezzetlerdendi. Kurabiyeyi yaparken ve ilk tadına baktığım anda o günleri hatırladım. Tarifini annemden evlenmeden önce alıp tarif defterime yazmıştım ama ancak 3 yıl sonra deneyebildim...
Şuan marketlerde sadece ekşi elma bulunduğu için ben içine ekşi elma kullandım.

Malzemeler:
- 150 gr yumuşak margarin (ben tereyağı kullandım)
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- 1 su bardağı yoğurt
- 1 yumurta
- 1 çay bardağı pudra şekeri
- 1 paket kabartma tozu
- Birkaç damla limon
- Aldığı kadar un

İç Malzemesi:
- 3-4 adet elma
- 3 yemek kaşığı şeker
- 1 çorba kaşığı tarçın
- 1 su bardağı ceviz içi

- Piştikten sonra üzerine serpmek için 3 yemek kaşığı pudra şekeri

Hazırlanışı:
- Un ve kabartma tozu dışındaki hamur malzemeleri iyice birbirine yedirilir, üzerine kabartma tozu ve un elenerek azar azar eklenir yumuşak bir hamur hazırlanır.
- Elmalar soyulup rendelenir, şeker, ceviz ve tarçın eklenerek kısık ateşte biraz pişirilir.
- Hamur 4 eşit parçaya ayrılır. Parçalar servis tabağı büyüklüğünde açılır ve sekiz parçaya kesilir.
- Üçgenlerin kalın kısmına elmalı harçtan konulup rulo şeklinde sarılır, yağlanmış tepsiye dizilir.(Elmalı harcınız artarsa bir dahaki sefere kullanmak üzere bir buzdolabı poşetine koyup derin dondurucuda saklayabilirsiniz)
- 170 derecede ısıtılmış fırında pembeleşinceye kadar pişirilir.
- Fırından çıkınca biraz soğuyan kurabiyelerin üzerine pudra şekeri elenir.
- Sonrada bir bardak çayın yanında afiyetle yenir...

4 yorum:

  1. gercekten cok guzel oldu ,agizda dagiliyor tessekurler

    YanıtlaSil
  2. ortasına elma yerine marmelat koysak olur mu?

    YanıtlaSil
  3. tabi marmelatta kullanılabilir.

    YanıtlaSil
  4. ben 14 yaşındayım bu tarifi 10 yasımda aldım ve ilk denemem güzel olmustu. ayrıca tesekkürlerr :)

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design