Limonata


Evde asitli içecekleri pek tüketmiyoruz, hatta evimize en son kola ne zaman girdi onu bile hatırlamıyorum. Ancak eve gelen misafirler getirdiğinde girmiştir sanırım..

Hazır meyve sularının da çok sağlıklı ve vitamin değerlerinin olduğunu düşünmediğim için tüketmekten kaçınıyorum. Özellikle limon, portakal ve mandalina gibi meyvelerin suları ilk yarım saat içinde tüketilmediği taktirde içindeki vitaminler yok oluyor. Dolayısıyla bu meyvelerden yapılan meyve suları şekerli su niyetine içilmiş oluyor.

Hal böyle olunca bizde bol bol soda tüketiyoruz. Bunun dışında evimizdeki meyve sıkacağında meyvelerin taze taze sularını sıkıyoruz. Kızım Zeynep Nuran için kış boyunca havuç, elma, portakal sıkmıştım. Biraz uğraştırıcı oluyor ama özellikle kızım için paketli olan hiçbir gıda maddesini kullanmamaya çalışıyorum. Yapabildiğim herşeyi evde kendim yapmaya çalışıyorum. Çünkü paketli olan herşeyde katkı maddesi ve uzun dayanmasını sağlayan kimyasal maddeler var demektir diye düşünüyorum. İtiraf edeyim kendim için bu kadar hassas değilim. Ama kızıma kendim bakabilmek için iş hayatımdan vazgeçtim, başkasına bırakmak istemedim. Onu hem en iyi ve sağlıklı şekilde beslemek hemde Ahlaki değerlerimizi kazandırmaya çalışmak için.. Konu biraz dağıldı..
Yaz aylarında ise meyve kompostoları; özellikle de vişne kompostosu meyve suyu niyetine çok güzel oluyor. Onunda tarifini yakın zamanda paylaşıcam..

Limonatanın verdiği serinliği ise hiç bir içecekte bulamıyorum.. Ben aşağıdaki tarifle 2,5 lt kadar limonata elde ettim. Dilerseniz tarifin yarısını uygulayabilirsiniz.

Malzemeler:
- 10-12 adet limon
- 2 su bardağı toz şeker
- 5-6 dal taze nane
- 2 litre kaynar su

Hazırlanışı:
- Limonlar güzelce yıkandıktan sonra kabukları bir tencere rendelenir. Üzerine ince doğranmış nane yaprakları ve toz şeker eklenir ve bir kaç dakika ovalanır.
- Kabukları rendelenen limonların suyu sıkılır.
- Limon suları ve kaynar su ovaladığımız limon kabuklarının üzerine eklenir. Bu şekilde soğuyana kadar bekletilir.
- Soğuduktan sonra temiz bir tülbentle veya ince bir süzgeçle süzerek sürahilere alınır. Buzla servis yapılabilir.

Not: Şeker ve su ayarını soğuduktan sonra damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.

1 yorum:

  1. karamel mutfak6 Ağustos 2009 13:25

    şu sıcakta kasvetli havada bir bardak olsa ne de güzel olurdu:)
    ellerine salık

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design