Vişne Kompostosu Veya Vişne Suyu


Evinizde hazırlayıp, rahatça tüketebileceğiniz bir içecek tarifi daha.. Vişneler tükenmek üzere olduğu için ben geçen hafta fazlaca alıp derin dondurucumada birkaç poşet yerleştirdim..

İsterseniz vişneli soda olarakta içebilirsiniz. Vişneli soda için; Bardaklarınızın yarısını vişne suyu yarısını soda ile doldurabilirsiniz.

Malzemeler:
- 1 kg vişne
- 2 su bardağı toz şeker
- 2,5 lt su

Hazırlanışı:
Vişnelerin sapları ayıklanıp yıkanır tencereye alınır. Üzerine toz şeker ve kaynak su eklenir. Vişneler yumuşayıp iyice rengini verene kadar kaynatılır. Tenceresinde soğutulur. Komposto olarak tüketilmeyecekse sürehiye süzülebilir.

2 yorum:

  1. PAPATYA PRENSES11 Ağustos 2009 18:53

    oyy 1kg vişneye 2 bardak şeker ne eder yahu :)

    ellerine sağlık, pek leziz görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. Hımm ellerine sağlık canım ben özle bir iki poşet le yetinemedim buzluğu vişne ile doldurdum:))
    Malum önümüz ramazan yapar yapar yer içeriz:))

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design