Patatesli Unlu Börek


İftar için geçtiğimiz hafta patatesli değişik börek tarifi ararken o günlerde papatya prensesin yaptığı bu tarifini denedim hemen..
Böreğin içindeki un tadı bana, Malatya'lı bir komşumuzun yaptığı kömbelerin tadını hatırlattı. Böreğin ara katlarına sürülen yağdan olsa gerek börek çıtır çıtır ve el açması yufkadan yapılmış gibi oluyor. Ertesi gün de lezzeti aynıydı.

Orjinal tarif 3 yufkaya göreydi. Ben 5 yufkayla yaptım ve 2 tepsi börek çıktı. Margarin yerinede tereyağı kullandım. 5 adet yufkaya göre uyarlanmış tarif için;

Malzemeler:
- 5 adet yufka
- 5 adet patates
- 1 kase rendelenmiş kaşar
- 125 gr tereyağı
- 2 çay bardağı sıvı yağ
- Tuz, karabiber, pulbiber.
- 2-3 yemek kaşığı kadar un.


Hazırlanışı:
- İç harç için patatesler haşlanır, kabukları soyulur rendelenir. Rendelenmiş kaşar, tuz, karabiber, pulbiber eklenir karıştırılır.
- Tereyağı eritilir, sıvıyağda eklenerek karıştırılır.
- Yufka tezgaha serilir. Üzerine yağ sürülür. Yağın her tarafına eşit sürülmesi için yufkanın çeşitli kısımlarına bir kaç yemek kaşığı yağı gezdirip, yufkanın kenar kısımlarını yağlı kısımların üzerine kapatıp açabilirsiniz. Bu şekilde daha az yağ kullanarak yufkanın her tarafını eşit şekilde yağlamış olursunuz.
- Yağlanan yufkanın üzerine elekle un elenir, un tabakası çok ince olmalı.
- Unlanan yufka ortadan ikiye katlanır. Tekrar yağ sürülüp, un elenir.
- Yağlanan ve unlanan yufkanın kenar kısmına patatesli iç harçtan konulur kenar kısımları içe katlanır (kenardaki dilimlerde düzgün olsun diye) ve rulo şeklinde sarılır.



- Rulolar istediğiniz uzunluklarda dilimlenir ve yağlı kağıt serili tepsiye dizilir. Diğer dört yufka içinde aynı işlem uygulanır.
- En son kalan yağ eğer azsa biraz da su eklenir ve bir fırça yardımıyla böreklerin üzerine sürülür. 180 dereceye ayarlanmış fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişirilir.

2 yorum:

  1. PAPATYA PRENSES18 Eylül 2009 04:47

    2-3 yemek kaşığı un çok az yalnız:) 2-3 bardak kadar un gidiyor hele hele 5 yufkaya :)

    Nefis görünüyor,nasıl canım çekti:) Gidip yiyeyim en iyisi.

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. Şükran Kayaoğlu18 Eylül 2009 15:52

    ben çok ince bir tabaka halinde eledim onu toplamda 3 dolu yemek kaşığını geçmemiştir. Bu haliyle bile un tadı hissediliyordu ve gayet güzeldi tadı ama. Daha fazla unla nasıl olur merak ettim..

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design