Sakızlı Güllaç


En favori Ramazan tatlım son iki yıldır sakızlı güllaç. Sakızlı muhallebili hali gerçekten çok daha hoş oluyor. Geçen hafta İftara gelen misafirlerim için yapmıştım. Beğenildi ve tarifi alındı.
Yapımı çok kolay, fazla bir uğraş gerektirmiyor, üstelik çokta hafif. Her yönüyle Ramazan'a uygun ve Ramazan'a has bir tatlı...

Malzemeler:
- 1 paket güllaç ( 10-14 adet yaprak)
- 2.5 lt süt
- 1 paket sakızlı muhallebi
- 3 su bardağı toz şeker
- Üzerini süslemek için arzuya göre; nar, ceviz, antep fıstığı tozu, file fındık vs.

Hazırlanışı:
- 2 lt Süt ve şeker tencereye alınır, çok kaynar olmayacak şekilde ısıtılır. Süt ne çok sıcak olmalı ne de çok ılık sıcak olursa güllaç yaprakları çok yumuşuyor ılık olursada sert kalıyor.
- Yarım lt süt ile sakızlı muhallebi pişirlir.
- Dikdörtgen büyük borcama güllaç yaprağı kırılarak yerleştirilir, üzerine kepçeyle süt gezdirilir. Her yaprakta aynı işlem tekrarlanır. Orta kısıma gelince sakızlı muhallebi yayılır. Yapraklar dizilmeye devam edilir.
- En son kalan süt güllacın üzerine gezdirilir. İsterseniz kalan sütün içine 1-2 yemek kaşığı gül suyu ilave edebilirsiniz.
- Buz dolabında birkaç saat dinlendirildikten sonra servis yapılabilir. Servisden önce üzeri istenilen malzemelerle süslenir.
- Yaptığınız gün servis yapmayacaksanız üzerini streçlemeyi unutmayın en üst tabakası sertleşir.

5 yorum:

  1. PAPATYA PRENSES5 Eylül 2009 11:48

    Uzun zamandır aklımda, bakalım ne zaman kısmet olocak:)

    Nefis görünüyor canım, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Nefis olmustur kesin....Sakizli muhallebili hic tatmadim.Hazir sakizli muhalebide kullanilinca is kolay gözüküyor.
    yok yok ben cok sevdim bu fikri.Esim güllaci bayilir ,hemen malzemeleri tedarik etmeliyim.Ona pazar günü sürpiz yapacagim.Tessekkürler.Berlinden sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım çok severim ama hiç yapmayı denemdim inşl en kısa zamanda deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  4. Eveeeet ben denedim.Cok hosumuza gitti.Tekrar tesekkürler.Berlinden sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Şükran Kayaoğlu7 Eylül 2009 18:50

    Serap hanım beğendiğinize sevindim. Berlin de malzemeleri bulabiliyor olmanız çok güzel. Afiyet olsun.
    Denemeyen ve denemek isteyen arkadaşlarda in kısa zamanda dener ve memnun kalır umarım. Malum ramazanın bitmasıne az kaldı. Ramazan dan bir süre sonra güllaç yaprağı bulmakta biraz zor olur.

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design