Elmalı Fırdöndü Kurabiye


Bir kaç gündür beni iyice sarsan grip hali bugün biraz olsun hafifledi. Biraz kendimi iyi hissedince bayramda yaptığım elmalı fırdöndü kurabiye tarifini sizlerle paylaşayım istedim. Bu tarifi zeytinağacı sitesinde görüp şeklini çok beğendiğimden ve içinde katı yağ bulunmadığından dolayı denemek istemiştim. Elmalı olan her tarif ilgimi çekiyor, özelliklede elmalara ceviz ve tarçın eklenince mis gibi bir koku ve tat çıkıyor ortaya..
Tarifi aynen aktarıyorum, yaptığım değişiklikleri yanına ekledim
Malzemeler
-1 yumurta
-1 çay bardağı toz şeker (1.5 bardak olabilir)
-1 çay bardağı yoğurt
-1 çay bardağı zeytinyağı (ayçiçek yağı kullandım)
-250-300 gr kadar un(unu yavaş yavaş ekleyin)
-Yarım paket kabartma tozu
-Vanilya

Elmalı İç:
- 4-5 adet elma
- 1 yemek kaşığı toz şeker
- 1 yemek kaşığı tarçın
- Ben 1 avuçda dövülmüş ceviz ekledim.











Yapılışı:
Öncelikle elmalı içi hazırlayın. Elmaları rendeleyip, bir kaşık toz şekerle birlikte suyunu çekene kadar pişirin, (bu aşama çok önemli elmalı harcın sulu olmaması gerekiyor). Bir kenarda soğumaya bırakın.Tüm hamur malzemelerini karıştırarak kulak memesi kıvamında pürüzsüz bir hamur elde edin.280 gr un miktarı bana tam geldi ama siz unu yavaş yavaş ekleyerek kıvamı tutturun. Hamuru buzdolabında yarım saat kadar bekletin. Sonra dikdörtgen şeklinde ince açarak elmalı içi her tarafına yayın ve rulo şeklinde sarın.Daha kolay kesebilmek için derin dondurucuda en az 20 dakika bekletip ,(benim o esnada dışarı çıkmam gerekti ve ertesi gün kesip pişirdim )bir parmak kalınlığında parçalara bölün . Tepsiye dizerek 180 C de pişirin. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.

7 yorum:

  1. Şükrancım ellerine sağlık enfes görünüyor ilk fırsatta denemek istiyorum öptüm...

    YanıtlaSil
  2. Mutfak Havlusu30 Eylül 2009 22:01

    Bu kadar olur pes!
    ben dün elmalı turta yaptım ve akşam sonra düşünüyordum acaba bu hamuru rulo halde sarsak ve dilimleyip pişirsek nasıl olur diye hakkaten pes ne güzel tevafuk:)
    ellerinize sağlık bu tarifide kaptım!

    YanıtlaSil
  3. ŞÜKRAN KAYAOĞLU30 Eylül 2009 23:41

    gerçekten tevafuk olmuş, bu tarif normal turta hamuruylada yapılabilir.
    senin de ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık, çok başarılı olmuş, sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. PAPATYA PRENSES7 Ekim 2009 12:31

    üf ya kaç zamandır bakıp duruyorum bu enfes şeye. hiç dayanamam elmalı tariflere.
    bakalım ne zaman yapıcam:)

    ellerine sağlık Şükrancım..

    YanıtlaSil
  6. Ben de bayılıyorum elmalı tariflere . Çok patik olmuş . Ellerinize sağlık. En kısa zaman da deneyeceğim 👍

    YanıtlaSil

 

Elmalı Turta Template by Ipietoon Cute Blog Design